|

وزیر خارجه عربستان: جنگ علیه غزه باید فورا متوقف شود

وزیر خارجه عربستان که همراه با هیئت وزرای خارجه کشورهای عربی و اسلامی به چین سفر کرده با تاکید بر لزوم آتش بس فوری در غزه اعلام کرد که جامعه بین‌المللی باید مسئولیت خود را برای توقف اقدامات اسرائیل علیه فلسطینی‌ها بر عهده بگیرد.

وزیر خارجه عربستان: جنگ علیه غزه باید فورا متوقف شود

به گزارش شبکه شرق، در جریان سفری که کمیته وزیران خارجه کشورهای عربی و اسلامی با هدف انجام یک اقدام بین‌المللی فوری جهت توقف تجاوزات اسرائیل علیه غزه، امروز دوشنبه به چین انجام دادند، «وانگ یی» وزیر خارجه چین در دیدار با اعضای این کمیته اعلام کرد که پکن در تلاش برای بازگرداندن صلح به خاورمیانه بوده و بر ضرورت توقف جنگ در غزه تاکید دارد.

وی افزود، بیایید برای آرام کردن سریع اوضاع در غزه و بازگرداندن صلح به خاورمیانه در اسرع وقت با یکدیگر همکاری کنیم. جامعه جهانی باید هم اکنون وارد عمل شود و اقدامات موثری برای پایان دادن به فاجعه انسانی در غزه انجام دهد.

 

بن فرحان از پکن خواست تا برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه بیشتر به این منطقه تلاش کند.

وی تاکید کرد، همه ما حامل یک پیام روشن هستیم: جنگ باید فورا متوقف شود.

«ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز به نوبه خود اعلام کرد که اسرائیل خواستار از بین بردن فلسطینی‌ها و سلب حقوق ماست که همین مسئله ناقض راهکار «دو دولتی» است. هیئت وزرای خارجه کشورهای عربی و اسلامی برای بررسی و گفت‌وگو درباره جنایت‌های وحشیانه اسرائیلی‌ها علیه ملت فلسطین، به چین سفر کرده است.

وزیر خارجه مصر نیز به نقشه اسرائیلی ها برای کوچاندن مردم غزه و به راه انداختن یک نکبت جدید برای فلسطینی‌ها اشاره و تاکید کرد که موضع مصر و همه کشورهای عربی در برابر این نقشه اسرائیل، واضح است و ما کاملا آن را رد می‌کنیم و کوچاندن مردم فلسطین خط قرمز ماست. این نقشه، صلح و امنیت بین‌المللی و منطقه‌ای را تهدید می‌کند.

وی تاکید کرد که مصر همه تلاش خود را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه از طریق گذرگاه رفح انجام می‌دهد اما سیاست اسرائیل در جلوگیری از ورود کمک‌ها به غزه است تا فلسطینی‌ها را مجبور به ترک نوار غزه کند.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی شنبه از آغاز کار کمیته وزیران خارجه که در اجلاس سران عربی-اسلامی در ریاض برای تدوین اقدام بین‌المللی جهت توقف جنگ علیه غزه تشکیل شد، خبر داد.

این کمیته بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در نشست سران عربی-اسلامی که هفته گذشته در ریاض برگزار شد، تشکیل شده و وزیر خارجه عربستان و همتایان وی از چند کشور عربی و اسلامی مکلف هستند به نمایندگی از همه کشورهای عضو شورای همکاری اسلامی و اتحادیه عرب یک اقدام جدی بین‌المللی برای توقف تجاوزات اسرائیل علیه غزه تدوین کنند.

در این اجلاس تصمیمات دیگری نیز اتخاذ شد که مهمترین آنها شامل اعمال فشارهای دیپلماتیک و سیاسی و حقوقی برای توقف جنایات اشغالگران علیه مردم غزه و مقابله جمعی با توطئه اسرائیلی ها برای آواره کردن مردم فلسطین چه در نوار غزه و چه کرانه باختری بود.

 

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها