|

نتانیاهو: بدون آزادی اسرا ، آتش‌ بسی در کار نخواهد بود

شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل در این گزارش آورده است که نتانیاهو برقراری آتش‌ بس در جنگ غزه را مشروط به آزادی اسرا نزد حماس می‌داند.

نتانیاهو: بدون آزادی اسرا ، آتش‌ بسی در کار نخواهد بود

به گزارش شبکه شرق، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل در اظهاراتی گفت، ارتش این رژیم در صورتی‌که اسرای آن نزد حماس در داخل نوار غزه آزاد نشوند، جنگ علیه این باریکه را متوقف نخواهد کرد.

شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل در این گزارش آورده است که نتانیاهو برقراری آتش‌بس در جنگ غزه را مشروط به آزادی اسرای آن نزد حماس می‌داند.

پیش از این، نیویورک تایمز به نقل از مقامات عرب و غربی مطلع نوشت که اسرائیل چندین روز پیش از حمله زمینی به غزه به توافق با حماس درخصوص آزادی ۵۰ اسیر در ازای توقف بمباران غزه نزدیک شده بود اما پس از حمله زمینی این رژیم در تاریخ ۲۷ اکتبر، مذاکرات به شکل ناگهانی متوقف شد.

این مقامات که می‌خواستند نام‌شان فاش نشود، اعلام کردند که این مذاکرات پس از چند روز ازسرگرفته شد و هم‌اکنون نیز درجریان است.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل در بیانیه‌ای کتبی به نیویورک تایمز گفت: بدون بازگشت اسرا و مفقودین هیچ توقفی در کار نخواهد بود. تنها راه نجات اسرا، تداوم عملیات زمینی اسرائیل است.

این در حالی است که تحلیلگران اسرائیلی اعلام کردند که احتمالا ظرف چند روز آینده به دلیل فشارهای آمریکا بر اسرائیل و در راستای تلاش‌ها برای تحقق معامله تبادل اسرا آتش بس در غزه برقرار شود.

در همین راستا، «اسامه حمدان» از رهبران جنبش حماس اعلام کرد، اسرائیل یا باید بی‌قید و شرط عقب‌نشینی کند یا فرمول سیاسی که منجر به عقب‌نشینی او می‌شود، بپذیرد. مقاومت از همان ابتدا روشن بود و شرطش این است یا تبادل کامل اسیران یا برقراری آتش‌بس همزمان با آزادی دوتابعیتی‌ها.

وی افزود، نتانیاهو فرمول آزادی خارجی‌ها و گروهی از اسیران را مختل کرد و بعد هم آزادی ۱۲ خارجی را برهم زد.

 

منبع: عصر ایران
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها