|

نتانیاهو: پیروزی نیمه‌کاره بر حماس را نمی‌خواهیم

نخست‌وزیر اسرائیل بامداد چهارشنبه مدعی شد: «من نمی‌دانم پس از حذف حماس چه اتفاقی خواهد افتاد، اما [جنگ] با چیزی کمتر از حذف آنها پایان نمی‌یابد».

نتانیاهو: پیروزی نیمه‌کاره بر حماس را نمی‌خواهیم

به گزارش شبکه شرق، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل بامداد چهارشنبه مدعی شد: «تا پایان ماموریت نابودی حماس به صبر نیاز داریم و نیمی از پیروزی را نمی‌خواهیم».

نتانیاهو در واکنش به مخالفت آمریکا با اشغال دوباره غزه تهدید کرد: «من نمی‌دانم پس از حذف حماس چه اتفاقی خواهد افتاد، اما [جنگ] با چیزی کمتر از حذف آنها پایان نمی‌یابد».

از سوی دیگر مشاور ارشد نتانیاهو نیز در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان» اظهار داشت: «حضور امنیتی اسرائیل باید در غزه وجود داشته باشد و این به معنای اشغال و کنترل جمعیت آن نیست».

وی با بیان اینکه بهترین راه برای اطمینان از آزادی اسرای اسرائیلی، افزایش فشار بر حماس است؛ توضیح داد: «ما باید بین حضور امنیتی و کنترل سیاسی در غزه پس از شکست حماس تمایز قائل شویم».

این مقام اسرائیلی همچنین افزود: «ما خواهان یک وضعیت انعطاف‌پذیرتر هستیم که به ما امکان ورود و خروج از غزه را بر اساس نیازهای امنیتی بدهد».

پیش از این نیز معاون رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با رئیس اسرائیل، ضمن تکرار حمایت از حملات به نوار غزه، بر تمرکز واشنگتن روی آزادکردن اسرای اسرائیلی در نوار غزه تاکید کرد.

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها