|

توقیف ۲ شناور متجاوز خارجی متخلف در آبادان

فرمانده مرزبانی از توقیف ۲ فروند شناور صیادی متجاوز خارجی متخلف به همت دریابانان آبادان در آب‌های ساحلی کشور خبر داد.

توقیف ۲ شناور متجاوز خارجی متخلف در آبادان

به گزارش شبکه شرق، سردار لطفعلی پاکباز روز سه‌شنبه اظهار کرد: کارکنان ناوگروه شناور پایگاه دریابانی آبادان، روز گذشته با هدف مبارزه با ورود و خروج هرگونه قاچاق و حراست و حفاظت از آب‌های سرزمینی کشور، با شناور سازمانی به عمق دریا و رودخانه مرزی اروند رود اعزام شدند.

وی ادامه داد: در این راستا یک تیم عملیاتی از ناوگروه شناوری آبادان به محل مورد نظر اعزام و ۲ فروند شناور صیادی متعلق به کشورهای همسایه با ادوات صیادی غیرمجاز که به آبهای کشور تجاوز و مشغول صید و صیادی بودند را شناسایی و متوقف کردند.

سردار پاکباز با اشاره به دستگیری ۹ نفر متهم ناخدا و ملوانان شناورهای توقیف شده که همگی تبعه خارجی بودند بیان کرد: سه هزار کیلو گرم ماهی و میگو که در آب‌های سرزمینی ایران صید شده بود از شناورهای توقیف شده کشف و ضبط شد.

 

فرمانده مرزبانی خوزستان با اشاره به وظیفه اصلی مرزبانان مبنی بر حفظ حدود و ثغور مرزها و جلوگیری از تجاوز و ورود غیر قانونی به خاک و آب کشور خاطرنشان کرد: مرزبانان خوزستان به صورت شبانه‌روزی در سراسر مرزهای پهناور این استان حاضر هستند و با هرگونه تخلف و تجاوز به خاک و آب‌های کشور با قدرت و بر اساس قوانین و مقررات برخورد می‌کنند.

وی تصریح کرد: کارشناسان ارزش محموله ماهی و میگوی صید شده را بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال برآورد کردند که شناورهای توقیف شده به همراه متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذیصلاح شدند.

 

منبع: ایلنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها