|

یک نظامی آمریکایی:

به محض حمله اسرائیل به نوار غزه، حزب‌الله با ۱۰۰ هزار موشک آماده حمله است/ ایران هم وارد جنگ می‌شود

سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا گفت: اگر اسرائیلی‌ها به غزه حمله کنند، این جنگ به دو جبهه تبدیل می‌شود و حزب الله ۱۰۰۰۰۰ تیر موشک به سمت اسرائیل پرتاب خواهد کرد. آنوقت شما با بازیگران دیگری مواجه می‌شویدسوریه، ترکیه، ایران و البته روسیه. روسیه نیز به تماشای حمله به ایران نخواهد نشست.

به محض حمله اسرائیل به نوار غزه، حزب‌الله با ۱۰۰ هزار موشک آماده حمله است/ ایران هم وارد جنگ می‌شود

به گزارش شبکه شرق، «تال لیو رام» از تحلیلگران برجسته نظامی اسرائیل نیز اذعان کرد که نیروهای ارتش این رژیم به شدت از هر گونه عملیات زمینی در غزه واهمه دارند.

روزنامه «معاریو» به نقل از رام گزارش داد، ارتش اسرائیل در جریان جنگ سال ۲۰۱۴، خلأهای امنیتی خود را نادیده گرفت و فقط مشغول مسائلی شد که از آن تحت عنوان دستاورد یاد می‌کرد، ولی این دستاوردها به یک سطح راهبردی کارآمد در بلندمدت نمی‌رسید.

وی با بیان اینکه سرویس جاسوسی اسرائیلی نتوانست پی ببرد که حماس و سایر گروههای مقاومت چه چیزی در سر دارند، ادامه داد: «ارتش اسرائیل برای آغاز عملیات زمینی گسترده، در سالهای ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ برنامه‌ریزی می‌کرد، ولی با شکست نیروهای زمینی آن در جنگ ۲۰۰۶ (شکست اسرائیلی ها در برابر حزب الله) دیگر سران سیاسی اسرائیل به ارتش اعتماد نداشتند که بتواند این عملیات را انجام دهد.»

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها