|

ماکرون حمایت خود از اسرائیل را اعلام کرد

رئیس جمهور فرانسه همزمان با گفت‌و‌گو با نخست وزیر اسرائیل، حملات شاخه نظامی حماس را به اسرائیل محکوم کرد.

ماکرون حمایت خود از اسرائیل را اعلام کرد

به گزارش شبکه شرق، به دنبال دستاوردهای قابل توجه شاخه نظامی حماس در حمله علیه نیروهای اسرائیل در روز شنبه رئیس جمهور فرانسه حملات حماس را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه روز شنبه حملات نیروهای حماس علیه اسرائیل را محکوم کرد. وی گفت که با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل درباره این وضعیت گفت‌وگو کرده است.

ماکرون در شبکه اجتماعی «اکس» نوشت: «من با هرتزوگ  رئیس اسرائیل و نتانیاهو، نخست وزیر صحبت کردم. من حملات انجام شده از غزه به اسرائیل، نظامیان و مردم آن را محکوم می کنم. فرانسه در همبستگی با اسرائیل است.»

شاخه نظامی حماس روز شنبه بزرگترین حمله سال‌های اخیر را علیه اسرائیل انجام داد. صبح امروز، بعد از انتشار خبرها درباره حملات بیش از دو ساعته موشکی و راکتی از نوار غزه به مناطق مختلف اسرائیل شامل تل‌آویو، «محمد الضیف» فرمانده کل کتائب القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

 در تحولی دیگر، منابع رسانه‌ای غروب شنبه به وقت تهران از حضور مقامات ارشد آمریکا در کاخ سفید و رایزنی آن‌ها با همتیان خود خبر دادند. به گزارش منابع خبری، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در حال حاضر در کاخ سفید است و در جلسات پیرامون ارزیابی آخرین تحولات غزه شرکت می‌کند و با همتایان خارجی درباره وضعیت اسرائیل تماس می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل نیز بعدازظهر از شنبه، با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا تلفنی گفت‌وگو کرد. نتانیاهو در این باره اذعان کرد: «با بایدن صحبت کردم و او بر حمایت ایالات متحده از ما در جنگ تاکید کرد.»

رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با نتانیاهو، تایید کرده که ایالات متحده در کنار اسرائیل است و کاملاًاز حق آن برای دفاع از خود حمایت می‌کند.

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها