|

ترکیه از کشته شدن یکی از رهبران پ.ک.ک در شرق سوریه خبر داد

سازمان اطلاعات ترکیه اعلام کرد که طی یک عملیات ویژه، یکی از رهبران حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) را در منطقه قامشلی واقع در شرق سوریه کشته است.

ترکیه از کشته شدن یکی از رهبران پ.ک.ک در شرق سوریه خبر داد

به گزارش شبکه شرق، منابع خبری به نقل از سازمان اطلاعات ترکیه اعلام کردند که این کشور یکی از رهبران پ.ک.ک را در شرق سوریه کشته است.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان اطلاعات ترکیه اعلام کرد که طی یک عملیات ویژه، یکی از رهبران حزب کارگران کردستان موسوم به (پ.ک.ک) را در منطقه قامشلی واقع در شرق سوریه کشته است.

وزارت دفاع ترکیه یکشنبه شب نیز از حمله هوایی به مواضع حزب کارگران کردستان موسوم به (پ. ک. ک) و تخریب ۲۰ مقر این گروه در شمال عراق خبر داد و اعلام کرد که این اقدام در پی عملیات تروریستی نزدیک وزارت کشور در آنکارا صورت گرفت.

وزارت دفاع ترکیه همچنین اعلام کرد که نیروهای این کشور به آنچه مبارزه با تروریسم برای امنیت این کشور خوانده شد، ادامه خواهند داد.

این وزارتخانه در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که مبارزه با کشته شدن آخرین تروریسم، ادامه خواهد یافت.

ترکیه گروه (پ. ک.ک) را یک گروه تروریستی می‌داند.

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که حملات هوایی یکشنبه شب (اول اکتبر ۱۰ مهرماه) پناهگاه تروریست‌ها (پ. ک.ک) را در مناطقی همچون "متینا"، "هاکورک"، "قندیل" و کاره" در شمال عراق هدف قرار داده است.

بر اساس این گزارش، در این حملات ۲۰ هدف که شامل مخفیگاه‌ها، انبارها و غارهایی بوده و مورد استفاده تروریست‌ها قرار می‌گرفت، تخریب شده است.

وزارت دفاع ترکیه بدون اشاره به جزییات این خبر اعلام کرد که در این حمله شماری از اعضای پ. ک.ک از جمله تعدادی از سرکردگان آن نیز کشته شدند.

این حملات هوایی پس از آن روی می دهد که حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به (پ. ک.ک) در بیانیه‌ای مسؤولیت عملیات تروریستی روز یکشنبه نزدیک وزارت کشور ترکیه در آنکارا را بر عهده گرفت.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها