|

ادعای وزیر کشور ترکیه: مقر فرماندهی جدید پ.ک.ک در ایران است

وزیر کشور ترکیه مدعی شد که گروه تروریستی پ ک ک در ایران مقر نظامی دارد.

ادعای وزیر کشور ترکیه: مقر فرماندهی جدید پ.ک.ک در ایران است

به گزارش شبکه شرق، وزیر کشور ترکیه با طرح این ادعا که مقر فرماندهی جدید پ.ک.ک در ایران است، گفت: این دیوار، علیه ترور هم کشیده می شود. کوه تندورک بر بخش مهمی از محور مرزی مشرف است. اکنون سیستم های برق در این کوه کشیدیم و این روش را در کوه آرارات نیز اجرا خواهیم کرد.

وزیر کشور ترکیه مدعی شد که گروه تروریستی پ ک ک در ایران مقر نظامی دارد.

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه در مصاحبه تلویزیونی خود در خصوص مبارزه ترکیه با پ ک ک و نیز مقابله با بحران پناهجویان گفت: در سایه دیواری که در مرز کشیدیم، از سال 2016 جلوی ورود 2 میلیون و 836 هزار و 775 مهاجر قاچاق به ترکیه را گرفتیم. ما علاوه بر دیوار امنیتی، برج های اوپتیک و سیستم های دوربین حرارتی و روشنایی در طول 25 کیلومتر از مرزهایمان داریم. 

وی افزود: اکنون دیوار امنیتی اضافی دیگر احداث می کنیم. کشیدن دیوار در زمین های مسطح آسان است. ولی در منطقه چالدران-وان احداث دیوار بسیار دشوار است. آنجا کوهستانی بوده و سردترین نقطه منطقه است. احداث دیوار در این منطقه تا آخر سال جاری به پایان می رسد. 

وزیر کشور ترکیه با طرح این ادعا که مقر فرماندهی جدید پ.ک.ک در ایران است، گفت: این دیوار، علیه ترور هم کشیده می شود. کوه تندورک بر بخش مهمی از محور مرزی مشرف است. اکنون سیستم های برق در این کوه کشیدیم و این روش را در کوه آرارات نیز اجرا خواهیم کرد.

این ادعاها در حالی مجدداً از سوی مقامات ترکیه مطرح می شود که تهران بارها این موضوع را تکذیب کرده و به طرف مقابل هشدار داده که این اظهارات را تکرار نکند.

 

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها