|

دور دنیا در یک دقیقه

معاون بیل کلینتون علیه نخست‌وزیر بریتانیا

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم. 

معاون بیل کلینتون علیه نخست‌وزیر بریتانیا
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

امروز در نخستین ایستگاه سری به مزرعه راسوها در پنسیلوانیا می‌زنیم. سپس به بریتانیا می‌رویم جایی که والدین دانش‌آموزان دوست ندارند آنها تمام وقت در مدرسه بمانند و در آخر به جدال ال گور و ریشی سوناک در موضوع محیط زیست می‌پردازیم.

فرار راسوها؛ به آنها نزدیک نشوید!

مقامات پنسیلوانیا اعلام کرده اند حدود ۸ هزار راسو از مزرعه فرار کرده اند. آنها هشدار داده اند کسی برای جمع‌آوری آنها اقدام شخصی نکند.

راسوها موجوداتی بامزه اما خطرناک هستند و بی‌رحمانه گاز می‌گیرند. تیم‌های عملیاتی برای به دام انداختن این حیوانات آغاز به کار کرده اند.

این راسوها محصور بوده اند، اما ایجاد منفذی روی دیواره فنس آنها را فراری می‌دهد. معلوم نیست چه کسی فنس را سوراخ کرده است. شاید کار گروه حامی حقوق حیوانات باشد!

والدین بریتانیایی: نیازی به مدرسه تمام وقت نیست

نتایج تحقیقاتی در بریتانیا نشان می‌دهد والدین دیگر به حضور هر روزی فرزندان‌شان در مدرسه اعتقاد ندارند. این موضوع باعث نگرانی کارشناسان شده است.

کارشناسان از این اتفاق به عنوان زلزله و دگرگونی در رفتار والدین بریتانیایی یاد می‌کنند. پس از دوران پاندمی کرونا والدین دچار دگرگونی شده اند.

کارشناسان می‌گویند ابتدا پاندمی باعث بروز این تغییرات شد، اما در ادامه بحران سطح زندگی به آن دامن زد. به نظر می‌رسد قرارداد اجتماعی میان والدین و مدرسه ترک برداشته است.

شکایت از گوگل؛ سهل‌انگارانه آدرس می‌دهد

خانواده آقای پاکسون از گوگل شکایت کرده اند. او سال گذشته برای رسیدن به تولد دخترش از گوگل مپ استفاده کرد، اما در نهایت روی پلی نیمه‌ ویران سر درآورد، سقوط کرد و جان باخت.

گوگل مپ هیچ اطلاعاتی درباره وضعیت پل شکسته در کارولینای شمالی نداده بود. او در شبی بارانی با هدایت گوگل مپ از روی پلی ناایمن به محوطه آبی سقوط کرده و غرق شده است.

این پل یک دهه قبل آسیب دیده، اما اطلاعات آن در گوگل مپ وارد نشده است. از آن گذشته مسئولان شهری نه پل را کامل تخریب و نه علائم هشدار دهنده قبل از ورودی نصب کرده اند.

نامه اعتراضی بازیگر ۸۲ ساله: گریم لولو؟ من خود لولو هستم!

خانم رز ناکس پیبلز در ۸۲ سالگی و برای اجرای نمایش اپرای « طلای راین » واگنر وارد استیج خانه اپرای سلطنتی لندن شد و حضار را با اجرای خیره‌کننده خود شگفت‌زده کرد.

او با این سن و سال ۲ ساعت در نقش اِردا روی صحنه حضور داشت و تحسین‌ها را برانگیخت. اما یکی از منتقدان نوشت « ناکس ترسناک به نظر می‌رسید».

برای ناکس این جمله سنگین بود. گویی او با گریم حس ترس را به تماشاگر منتقل کرده است. ناکس در نامه‌ای نوشت: صورت من گریم نداشت. من خود لولو بودم، نگاه من ترسناک است.

ال گور علیه سوناک؛ با تغییرات آب و هوایی شوخی نکن!

ال گور این روزها از دست ریشی سوناک نخست‌وزیر بریتانیا و ایده‌هایش در زمینه تغییرات آب و هوایی به ستوه آمده و گروهی جهانی را برای مخالفت با او رهبری می‌کند.

ال گور، معاون بیل کلینتون، رئیس‌جمهور دهه ۹۰ آمریکا، سال‌هاست در زمینه حفاظت از محیط زیست و مبارزه با تغییرات آب و هوایی فعالیت می‌کند.

سوناک طرح جایگزینی خودروهای دیزلی را به تعویق انداخته و الزام عایق انرژی خانه‌ها را برداشته. گور می‌گوید سوناک من را شوکه می‌کند. ما از بریتانیا چنین چیزی توقع نداریم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها