|

دور دنیا در یک دقیقه

استعفای مجری رادیو ۵ لایو بریتانیا

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

استعفای مجری رادیو ۵ لایو بریتانیا
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

امروز سری به کانزاس می‌زنیم که حمله پلیس به دفتر روزنامه محلی حواشی بسیار درست کرده است، سپس به آریزونا می‌رویم که پسربچه‌ای پس از سقوط ۳۰ متری زنده مانده و در آخر نگاهی می‌اندازیم به دعوای ماسک و زاکربرگ.

 

حمله به روزنامه؛ شریک مالک «ماریون‌کانتی رکورد» درگذشت

عملیات پلیس کانزاس برای بردن اسناد روزنامه ماریون کانتی رکورد باعث فشار روانی بر یکی از مالکان مسن این روزنامه و درگذشت او شد.

خانم جوان مه‌یر ۹۸ ساله نتوانست حضور پلیس‌ها را در خانه‌اش تحمل کند. آنها خانه‌ را برای پیدا کردن اسناد به هم ریخته بودند. تا پیش از یورش پلیس، اوضاع سلامتی مه‌یر خوب بود.

رفتار پلیس کانزاس با این روزنامه محلی باعث واکنش بسیاری از رسانه‌ها نظیر رویترز، آسوشیتدپرس، نیویورک تاینز، واشنگتن پست و … شده است.

 

کامبوج؛ کشف مواد منفجره در مدرسه‌

کشف بیش از دو هزار قطعه مهمات منفجر نشده و نارنجک در مدرسه‌ای در کامبوج باعث تعطیلی دانش‌آموزان شده است.

مسئولان مدرسه قصد داشتند فضای غیر مسقف مدرسه را توسعه دهند که با کندن زمین، مواد منفجره را کشف می‌کنند؛ موادی که از دوران جنگ داخلی در این منطقه انبار شده است.

مسئولان مین‌یاب‌ها را برای جستجوی بیشتر و پاکسازی مدرسه اعزام کرده اند. مدرسه تعطیل شده است.

 

مبارزه در قفس؛ ماسک جدی نیست!

مارک زاکربرگ، صاحب متا فکر می‌کند ایلان ماسک به اندازه کافی برای مبارزه در قفس جدی نیست. به عبارت بهتر ماسک از زیر مبارزه در می‌رود.

زاکربرگ در تریدز نوشته: «فکر می‌کنم همه موافقیم ماسک به قدر کافی برای مبارزه در قفس جدی نیست. من پیشنهاد واقعی دادم، اما ماسک از عمل جراحی می‌گوید و از کولوسئوم و…»

زاکربرگ مبارز رشته رزمی جوجیتسو است و فیلم مبارزات خود را نیز منتشر کرده است. ماسک می‌گوید هم وقت می‌خواهد و هم دوست دارد در کولوسئوم رم مبارزه کند!

 

آریزونا؛ عکاسی، سقوط ۳۰ متری و نجات

نوجوان ۱۳ ساله آمریکایی از لبه صخره‌های گرند کانیون آریزونا سقوط کرده، اما به شکل معجزه‌آسایی زنده مانده است. او با مصدومیت بسیار در بیمارستان بستری شده است.

وایات کافمن، می‌خواسته از کادر عکاسی خانواد‌گی خارج شود که سُر می‌خورد و از صخره سقوط می‌کند. او دستش را به برآمدگی‌های مسیر می‌گیرد تا با شتاب کمتری سقوط کند.

با حضور امدادگران، وایات با شکستگی ۹ مهره ستون فقرات، پارگی طحال، آسیب به ریه، شکستگی دست و انگشت و ضربه به سر به بیمارستان منتقل می‌شود.

 

استعفای مجری رادیو ۵لایو؛ پسر ۸ ساله خوشحال می‌شود!

هلن اسکلتون تصمیم گرفته کارش را رها کند و وقت بیشتری برای خانه بگذارد. او مجری رادیو ۵ لایو در بریتانیاست.

اسکلتون مادر سه فرزند خردسال است که بزرگترین‌شان پسری ۸ ساله است. او می‌گوید از این که استعفا می‌دهم ناراحتم، اما یک پسر ۸ ساله بسیار خوشحال می‌شود که بیشتر می‌توانم با او وقت بگذرانم.

اسکلتون و فرزندانش جدا از پدر آنها زندگی می‌کنند. او می‌گوید تداخل کار خانه و بیرون واقعی است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها