|

العالم فی 60 ثانیة

از  درآمد امارات از گردشگران بین المللی تا اظهارات بن سلمان از استقبال از تیم النصر در تهران

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم

از  درآمد امارات از گردشگران بین المللی تا اظهارات بن سلمان از استقبال از تیم النصر در تهران
خبرنگار: ذلفا معیل

 در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،الامارات الیوم ، عکاظ عربستان، خبرگزاری رسمی سوریه،خبرگزاری رسمی عربستان (واس)  وخبرگزاری رسمی عراق .

الامارات الیوم:

درآمد امارات از گردشگران بین المللی چقدر است؟

آخرین داده‌های سازمان جهانی گردشگری نشان داد که امارات پس از ثبت درآمدهای گردشگری بین‌المللی (هزینه‌های بین‌المللی بازدیدکنندگان) طی سال گذشته، دستاوردهای خود را تثبیت کرد و به سطوح عملکرد قوی در بخش گردشگری بین‌المللی دست یافت و در طول سال 2022، طى یک رکورد در آمدش به 60.7 میلیارد دلار آمریکا (حدود 222.7 میلیارد درهم) رسید.

بر اساس داده های سازمان جهانی درآمدهای گردشگری بین المللی طی سال گذشته رشدی حدود 120 درصدی را در مقایسه با سال قبل از آن در سال 2021 که بالغ بر 27.6 میلیارد دلار بوده، ثبت کرده است.

بازار امارات توانست بیش از 100 میلیارد درهم اضافی در درآمدهای گردشگری در طول سال 2022 نسبت به سال قبل افزایش دهد.

عکاظ عربستان:

بن سلمان در مورد  استقبال مردم ایران از تیم النصر چه گفت؟

ولیعهد عربستان  محمد بن سلمان در گفت‌وگوی طولانی با شبکه آمریکایی فاکس نیوز گفت: عربستان سعودی بزرگترین داستان موفقیت قرن بیست و یکم است

او گفت: زمان خود را بر پیگیری آنچه در خدمت منافع عربستان سعودی و مردم آن است، متمرکز کرده است.

وی تاکید کرد که سرعت پیشرفت کاهش نخواهد یافت و اعلام "چشم انداز 2040" پس از 4 سال انجام خواهد شد.

بن سلمان با اشاره به استقبال مردم ایران از تیم النصر گفت این اتفاق خوبی است. این بخشی از جنبش توسعه است. ما شاهد استقبال زیبای طرف ایرانی از تیم سعودی بودیم و فکر می‌کنم ما این موضوع را بسیار مثبت ارزیابی می‌کنیم

خبرگزاری رسمی عراق :

کشف معبد بیضی شکل و مجسمه الهه شودا در عراق

سازمان آثار باستانی و میراث استان میسان عراق اعلام کرد که حفاری در تپه ابوشیجه به کشف معبدی بیضی شکل و مجسمه الهه شودا انجامید.

مرتضی الاعرجی، مدیر سازمان آثار باستانی و میراث استان میسان گفت که این استان در جنوب شرقی عراق در منطقه ای معروف به دشت آبرفتی قرار دارد که مهد تمدن بشری و سرزمین سومریان و اکدیان است.  بیش از 500 محوطه باستانی در سراسر استان میسان وجود دارد.

الاعرجی ادامه داد: در سال 2007، این سازمان یک تیم کاوش در تپه باستان شناسی ابوشیجه واقع در منطقه الطیب نزدیک مرز با ایران تشکیل داد.در حفاری های این تپه معبدی بیضی شکل که قدمت آن به دوره اکدی بازمی گردد، پدیدار شد..

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) :

ثبت  اولین میراث طبیعی عربستان در یونسکو

سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) منطقه محافظت شده «عروق بنی معارض» در صحرای ربع الخالی عربستان را در فهرست میراث جهانی خود ثبت کرد. این نخستین میراث طبیعی جهانی عربستان است که در یونسکو ثبت می شود.

منطقه حفاظت شده «عروق بنی معارض» در امتداد نوار غربی صحرای ربع الخالی عربستان به مساحت بیش از 12 هزار و 750 کیلومتر مربع واقع شده است. این منطقه تنها صحرای شنی پیوسته و بزرگترین شنزار پیوسته بر روی زمین است. این منطقه شامل بیش از 120 گونه از گیاهان وحشی بومی است و حیوانات در معرض خطر انقراض از جمله تنها گله ی آزاد تیزشاخ عربی در جهان، و بز کوهی و شنی در این زیستگاه هستند.

خبرگزاری رسمی سوریه:

سفر بشار به چین

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه امروز پنجشنبه طی سفری رسمی و در نخستین سفر خود به چین از دو دهه گذشته وارد پکن شد.

چین سومین کشور غیر عربی است که اسد از سال 2011 تاکنون به آن سفر می کند. رئیس جمهور سوریه پیش از چین به روسیه و ایران سفر کرده بود. این سفر در پاسخ به دعوت رسمی شی جین پینگ، رئیس جمهور چین انجام شد.رؤسای جمهور سوریه و چین، دیدار و نشست سران سوریه و چین را برگزار خواهند کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها