|

دور دنیا در یک دقیقه

حمله اوکراین به محبوب فراصوت روس‌ها

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

حمله اوکراین به محبوب فراصوت روس‌ها

 

سحر طلوعی

به گزارش شیکه شرق، امروز به جورجیای آمریکا می‌رویم که برای جلسه تفهیم اتهام ترامپ آماده می‌شود. سپس به اوکراین می‌رویم که بمب‌افکن محبوب روس‌ها را از پا در آورده است. در آخر هم سری به بریتانیا می‌زنیم که با چالش قبض انرژی روبه‌روست.

ترامپ: باور می‌کنید؟ پنجشنبه تسلیم می‌شوم!

رئیس‌جمهور سابق آمریکا تا قبل از پایان ساعت اداری جمعه وقت دارد خودش را تحویل کلانتری جورجیا بدهد. کیفرخواستی علیه او و ۱۸ هم‌دستش در پرونده انتخاباتی ۲۰۲۰ صادر شده است.

او در صفحه شخصی‌اش اعلام کرده « باورتان می‌شود؟ من پنجشنبه به جورجیا می‌روم و بازداشت می‌شوم!».

انگشت‌نگاری و ثبت عکس از جمله قوانین برخورد با متهمین در جورجیاست. یک قاضی برای ترامپ وثیقه ۲۰۰ هزار دلاری تعیین کرده است. بعید است او بازداشت شود.

اوکراین؛ حمله به محبوب فراصوت روس‌ها

در حمله پهپادی اخیر اوکراینی‌ها، بمب‌افکن فراصوت روس‌ها منفجر شده و از بین رفته است. جت بمب‌‌افکن TU-22 در عمده حملات روسیه علیه اوکراین حضور داشته است.

عکس‌های ماهواره‌ای منتشر شده از سنت‌پترزبورگ، بمب‌افکن روسی را در حال سوختن نمایش می‌دهد. اما طرف اوکراینی اغلب درباره حملات خود در روسیه اظهار نظر نمی‌کند.

حملات پهپادی روز دوشنبه و سه‌شنبه اوکراین علیه روسیه باعث تعطیلی فرودگاه‌های مسکو شده است.

ژاپن؛ بازنشستگی صداپیشه سوپر ماریو

چارلز مارتینت ۶۷ ساله سرانجام از صداپیشگی شخصیت سوپر ماریو بازنشسته می‌شود. شرکت بازی‌های دیجیتال ژاپنی نینتندو این خبر را اعلام کرده است.

آقای مارتینت نزدیک به سه دهه به جای شخصیت سوپر ماریو یا همان لوله‌کش ایتالیایی در این بازی حرف زد و جای خود را میان علاقمندان باز کرد.

او حالا به عنوان نماینده و سفیر سوپر ماریو و نینتندو فعالیت می‌کند، به سفر می‌رود و نام این کاراکتر را زنده نگه می‌دارد.

 

 بریتانیا؛ خانه‌هایی که در زمستان گرم نشد

تحقیقات نشان می‌دهد وسایل گرمایشی میلیون‌ها خانه در طول زمستان سال گذشته در سراسر بریتانیا روشن نشده است. چرا؟

پای قبض‌های گران انرژی در میان است. خانواده‌هایی که توان پرداخت قبض‌های انرژی را نداشتند، تصمیم گرفتند وسایل گرمایشی را روشن نکنند.

نیمی از خانوارهایی که درآمد سالانه زیر ۲۰ هزار پوند داشتند، این تصمیم را گرفتند. وسایل گرمایشی ۱۳ میلیون خانه سال گذشته در بریتانیا روشن نشد.

آمریکا؛ تایید واکسن RSV در دوران بارداری

سرانجام نخستین واکسن پیشگیری از ابتلای نوزادان به عفونت تنفسی از سوی سازمان غذا و داروی ایالات متحده تایید شد.

البته بررسی‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا هنوز باقی مانده است. تزریق این واکسن در اواخر دوران بارداری می‌تواند نوزادان را از ابتلا به عفونت تنفسی محافظت کند.

عفونت تنفسی ( ریوی ) نوزادان یکی از شایع‌ترین بیماری‌هاست که منجر به بستری شدن آنها و در مواردی باعث بروز سندرم مرگ ناگهانی می‌شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها