|

العالم فی 60 ثانیة

از  نقاشی دیواری جده و  افزایش تقاضا برای خانه های تعطیلات تا برنامه‌ریزی بحرین برای جلوگیری از بالا آمدن سطح آب

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،الخلیج اونلاین، البیان امارات، الصباح، الشرق و عکاظ عربستان.

از  نقاشی دیواری جده و  افزایش تقاضا برای خانه های تعطیلات تا برنامه‌ریزی بحرین برای جلوگیری از بالا آمدن سطح آب
خبرنگار: ذلفا معیل

به گزارش شبکه شرق، در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،الخلیج اونلاین، البیان امارات، الصباح، الشرق و عکاظ عربستان.

 

عکاظ 

نقاشی دیواری جده وارد کتاب رکوردهای گینس شد

شهرداری جده با حمایت مالی از بزرگترین نقاشی دیواری ساخته شده از ورقه های پلاستیکی در جهان که توسط خانم خلود الفضلی، علاقه مند به محیط زیست، برای ثبت نام در کتاب رکوردهای گینس اجرا شد، رکورد سال 2023 را به نام خود ثبت کرد.

مساحت این نقاشی دیواری 383 متر مربع است که با مشارکت داوطلبان 8 ماه طول کشیده است در این نقاشی دیواری از 400000 روکش پلاستیکی استفاده شد

هدف از اجرای این نقاشی دیواری افزایش آگاهی از اهمیت حفظ محیط زیست با استفاده مجدد از پلاستیک در آثار هنری و تاکید بر ارتباط هنر با محیط زیست بود.

 

البیان

افزایش تقاضا برای خانه های تعطیلات در امارات

کریستینا بوتکارو، مدیر کل شرکت نسما، گفت: عوامل زیادی وجود دارد که تقاضا برای خانه های تعطیلات را به ویژه در امارات افزایش می دهد. یکی از بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین عوامل، افزایش پیوسته تعداد گردشگرانی است که به سواحل این کشور وارد می‌شوند و بسیاری به دنبال رزرو یک خانه یا آپارتمان کامل هستند.

بر اساس آمار رسمی، بخش سفر و گردشگری در امارات طی دوره 2017-2027 سالانه 5.1 درصد با ارزش 116.1 میلیارد درهم رشد خواهد کرد و این معادل 5.4 درصد تولید ناخالص داخلی در سال 2027 است.

انتظار می رود که تعداد بازدیدکنندگان به دلیل ابتکارات و برنامه های عمده اجرا شده توسط دولت امارات افزایش یابد.

 

الصباح

بندر فاو آماده پهلوگیری کشتی‌های 120 هزار تُن به بالا

وزارت حمل و نقل عراق تأکید کرد که روند گودبرداری به عمق 20 متر در بندر بزرگ فاو ادامه دارد تا کشتی‌های بزرگ‌تر از 120 هزار تُن بتوانند در بندر پهلو بگیرند.

فرحان الفرطوسی مدیرکل شرکت بنادر عراق گفت که تاکنون 8 میلیون تُن خاک مرطوب از منطقه خور عبدالله و حوضچه‌های بندر بزرگ فاو برداشته شده است تا عمق لازم برای بندر فراهم شود و نیازی به پهلوگیری کشتی‌ها در بنادر دیگر و تخلیه بار آنها و سپس انتقالشان به عراق با کشتی‌های کوچک‌تر نباشد.

وی افزود که کانال آبی خور عبدالله با طول 23 کیلومتر و عرض 200 متر در حال حفاری با 3 دستگاه پیشرفته است تا بتوان به عمق 20 متری رسید و کشتی‌های بالای 120 هزار تُن بتوانند در آن پهلو بگیرند.

 

الشرق

آغاز ساخت نخستین کشتی حمل گاز مایع قطر

یک شرکت کره ای عملیات ساخت اولین کشتی حمل گاز مایع برای قطر را با ظرفیت 94 هزار تُن آغاز کرد.

شرکت کشتی سازی Hanwha Ocean مراسم برش فولاد بدنه کشتی شماره 2546 را در تاریخ 28 ژوئیه برگزار کرده است.

داده های مربوط به شماره بدنه کشتی نشان می دهد که این کشتی که توانایی حمل بار حدود 94 هزار تن را دارد، قرار است در پایان سال 2024 تحویل داده شود.

همچنین اعلام شده که این کشتی اولین شناور حامل از 15 شناوری است که شرکت Hanwha Ocean برای کنسرسیوم کره ای خواهد ساخت.

گفتنی است در ژوئن 2022 کنسرسیوم K3 هزینه ای در حدود 851.7 میلیون دلار از شرکت Hanwha Ocean برای ساخت چهار کشتی حامل گاز مایع برای پروژه گاز قطر درخواست کرد.

 

الخلیج اونلاین

برنامه‌ریزی بحرین برای جلوگیری از بالا آمدن سطح آب در سواحل

بحرین به دنبال مقابله با تهدید زیست محیطی ناشی از بالا آمدن سطح آب دریا است که ممکن است بخش هایی از سواحل این کشور را در 20 سال آینده ببرد.

محمد بن مبارک بن دینه، وزیر نفت و محیط زیست بحرین اعلام کرد: بحرین تا سال آینده طرح دفاعی خود را در برابر پدیده بالا آمدن سطح آب دریا کلید خواهد زد.این طرح شامل تعریض سواحل، ایجاد موانع دریایی و بالا بردن سطح زمین است.

وزیر بحرینی ادامه داد: یکی از اولویت های اصلی بحرین بالا آمدن سطح آب دریاها است. به همین خاطر ما یا سواحل را وسیع تر می کنیم یا برای مناطق خاصی دیوار سنگی می سازیم و یا زمین های پشت ساحل را اصلاح می کنیم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها