|

دور دنیا در یک دقیقه

پذیرایی چینی‌ها از وزیر خزانه‌داری آمریکا

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهارگوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

پذیرایی چینی‌ها از وزیر خزانه‌داری آمریکا
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

امروز سری به هند می‌زنیم که پزشکانش علیه دولت شوریده اند. سپس به چین می‌رویم که با قارچ جادویی از یلن پذیرایی کرده اند و در آخر پرده از اشتباه مرگ‌بار پلیس دنور برمی‌داریم.

 

بازسازی « دیوار» با گوش دادن به امواج مغزی

دانشمندان موفق شده اند با گوش دادن به امواج به‌دست آمده از مغز انسان‌‌ها موسیقی ترانه دیوار پینک فلوید را بازسازی کنند. این اتفاق برای نخستین‌بار رخ می‌دهد.

این دستاورد به دانشمندان امیدواری می‌دهد بتوانند برخی مشکلات بیماران مغز و اعصاب را رفع کنند؛ خاصه بیمارانی که متاثر از سکته مغزی توان حرف زدن را از دست داده اند.

 

پذیرایی چینی‌ها از وزیر خزانه‌داری آمریکا با قارچ جادویی

به تازگی تصاویری از سفر وزیر خزانه‌داری آمریکا به چین منتشر شده که خبرساز شده است. او مشغول خوردن قارچ جادویی است! این قارچ خاصیت توهم‌زایی دارد.

خانم جانت یلن می‌گوید من نمی‌دانستم غذایی که می‌خورم قارچ جادویی است. کسی هم چیزی نگفت. گروهی که من را دعوت کرده بودند آن را سفارش دادند و البته خوشمزه بود؛ اتفاقی هم برای من نیفتاد.

 

هند؛ شورش پزشکان علیه امریه دولت

پزشکان هندی با امریه دولت برای تجویز داروهای ژنریک مخالف هستند. داروهای ژنریک داروهای جایگزین و ارزان‌تر به شمار می‌آیند.

پزشکان می‌گویند ما نمی‌توانیم با داروهایی که کیفیت تضمین شده ندارند و فقط ارزان‌تر هستند جان بیمار را به خطر بیاندازیم.

هزینه‌های بالای درمان باعث شده دولت از پزشکان بخواهد نسخه‌های ارزان‌تر بپیچند. داروهای ژنریک گاهی 80 درصد ارزان‌تر هستند.

 

جریمه میلیاردی برای افشای عکس‌های خصوصی

دادگاهی در تگزاس آمریکا مردی را برای انتشار عکس‌های خصوصی دوست سابقش جریمه کرد. مبلغ این جریمه یک میلیارد و دویست میلیون دلار است.

این مرد دوربین‌های مداربسته خانه دختر را هک کرده، تصاویر را در فضای مجازی منتشر و همه نزدیکان او را هم خبر کرده است.

جریمه انتشار عکس‌های خصوصی در تگزاس بسیار کمتر از این مقدار است، اما مدت زمان زندگی مشترک این دو طولانی بوده و همچنین بروز اختلال استرس پس از حادثه و به فکر به خودکشی باعث جریمه میلیاردی شده است.

 

اشتباه مرگ‌بار پلیس؛ تهدید با ماژیک

پلیس دنور آمریکا برای مداخله در یک نزاع خانوادگی اقدام می‌کند، اما براندون کول 36 ساله را به ضرب دو گلوله می‌کشند. پروند‌ه‌ای علیه پلیس تشکیل شده است.

کول با شئی ماموران را تهدید می کند که به نظر می‌رسد چاقو است، اما پس از شلیک متوجه می‌شوند ماژیک بوده است.

همسایه‌های کول برای حفاظت از جان همسر معلول او پس از شنیدن سر و صدای دعوا با پلیس تماس گرفته بودند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها