|

تذکرات مهم اژه‌ای به مسئولان و کارمندان حفاظت اطلاعات قوه قضائیه؛ مراقب نشست‌وبرخاست‌ها باشید

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: گاهی لازم است به همکار قضایی درخصوص رفت‌وآمدها و نشست و برخاست‌هایی که دارد و ممکن است بواسطه این قبیل امور خدایی‌ناکرده دچار لغزش شود، هشدار و انذار داد.

تذکرات مهم اژه‌ای به مسئولان و کارمندان حفاظت اطلاعات قوه قضائیه؛ مراقب نشست‌وبرخاست‌ها باشید

به گزارش شبکه شرق، نشست رئیس قوه قضاییه با مسئولان و کارکنان مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در سراسر کشور به صورت وبیناری برگزار شد.

بخش‌های مهم سخنرانی غلامحسین محسنی‌اژه‌ای را در ادامه می‌خوانید: 

 

ما نمی‌توانیم نگاه یکسانی به فساد یک فرد عادی و یک فرد شاغل در یک دستگاه مهم حکومتی نظیر قوه قضاییه داشته باشیم، چرا که فساد چنین فردی دارای تالی‌فاسد و اثرات سوء بسیاری است و ممکن است زمینه سلب اعتماد مردم به دستگاه قضایی را فراهم آورد.  

 قطعاً در مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، دستورالعمل‌ها و بایدها و نبایدهای تعریف شده‌ای در راستای امر صیانت از مجموعه قضایی کشور وجود دارد؛ این امر فی‌نفسه، نافع و کارآمد است، اما با عنایت به مقتضیات زمان و تطوراتی که حادث می‌شود، نیاز به روزآمد کردن و بازنگری در روش‌ها و شیوه‌های صیانتی احساس می‌شود، تا ضریب وقوع تخلف و فساد در میان همکارن قضایی به کمترین حد ممکن برسد.

افرادی که جعل عنوان می‌کنند و از این طریق به اخاذی از مردم روی می‌آورند، ضرر و زیان زیادی را به مجموعه تحمیل می‌کنند لذا برخورد قانونی صورت گرفته با این افراد باید به شیوه مناسب و اثرگذار، علنی و رسانه‌ای شود تا دغدغه و نگرانی‌های مردم و مراجعان به دستگاه قضایی مرتفع شود.

بسیاری از ذهنیت‌های ناصواب پیرامون عدلیه، نشئت گرفته از همین جعل عناوین و اخاذی‌های بعد از آن است؛ بنابراین نباید در اعلام و بیان برخورد قانونی صورت گرفته با مجرمانی که جعل عنوان و اخاذی می‌کنند، به یک خبر صرف بسنده کرد.

همانطور که به سبب شأن قوه قضاییه چنانچه تنها یک لکه بر لوح آن بنشیند، آثار سوئی عارض می‌گردد، طبعاً این امر در مورد مرکز حفاظت و اطلاعات به سبب شأن صیانتی و مراقبتی آن، صادق است و خدایی‌ناکرده کوچکترین آسیبی در این مجموعه، سبب مخدوش شدن اعتماد به کل دستگاه می‌شود.  

مسئولان مرکز حفاظت و اطلاعات نسبت به اثرگذاری هر چه بیشتر شیوه‌های ارشادات، تذکرات و انذارهای خود در جهت پیشگیری از وقوع تخلفات و جرائم در دستگاه قضایی، اهتمام جدی داشته باشند و در موارد مقتضی در این راستا روش‌های متنوعی را به کار گیرند و حتی در صورت نیاز برای جلوگیری از لغزش همکاران، بصورت فردی، تذکراتی را به آن‌ها ارائه دهند.

گاهی لازم است به همکار قضایی درخصوص رفت‌وآمدها و نشست و برخاست‌هایی که دارد و ممکن است بواسطه این قبیل امور خدایی‌ناکرده دچار لغزش شود، هشدار و انذار داد.

 

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها