|

دور دنیا در یک دقیقه

هوش مصنوعی آشپز خوبی نیست!

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

هوش مصنوعی آشپز خوبی نیست!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

 از یوتای آمریکا، جایی که قرار بود بایدن ترور شود، شروع می‌کنیم. به قبرس می‌رویم که گربه‌هایش حال خوبی ندارند و در آخر به اکوادور می‌رسیم و ترور نامزد ریاست‌جمهوری.

 

بایدن در یوتا؛ نقشه قتل خنثی شد

ماموران FBI پیش از آن که هواپیمای جو بایدن در ایالت یوتا فرود آید، کریک رابرتسون را کشتند. او نوشته بود: « مثل این که بایدن داره می‌آد یوتا، بهتره گرد و خاک اون اسنایپر ام ۲۴ رو بگیرم! »

پیش از این هم کریک رابرتسون خط و نشان‌هایی برای بایدن و کامالا هریس کشیده و آنها را به قتل تهدید کرده بود.

ماموران FBI برای دستگیری کریگ رابرتسون رفته بودند، اما سرانجام کشته شد.

 

نیوزیلند؛ هوش مصنوعی آشپز خوبی نیست!

یکی از فروشگاه‌های مشهور زنجیره‌ای در نیوزیلند برای کمک به مشتری‌های خود از هوش مصنوعی استفاده می‌کند. این ربات حتی می‌تواند دستور العمل آشپزی در اختیار مشتریان قرار دهد.

تجربه مشتریان فروشگاه ثابت کرده برخی از این رسپی‌ها منجر به تولید محصول مسموم و خطرناک شده است. مثلا نوشیدنی غیر الکلی و معطر مورد نظر هوش مصنوعی، حاوی گاز کلر از آب درآمد که سمی است!

 

قبرس؛ تجویز قرص آنتی کووید برای گربه‌ها

جامعه دامپزشکی قبرس به این نتیجه رسیده است برای نجات جان گربه‌‌های این جزیره قرص‌های آنتی کوویدی که انسان‌ها استفاده می‌کردند، به کار بگیرد.

مدت‌هاست گربه‌های قبرس درگیر عفونتی مرگ‌بار هستند و جمعیت بزرگی از آنها تلف شده اند. 

کرونای گربه‌ها با کووید ۱۹ انسان‌ها متفاوت است. این ویروس از ژانویه ۲۰۲۳ در جمعیت گربه‌های قبرس گسترش پیدا کرده و بسیار مرگ‌بار است.

 

 بریتانیا؛ رقابت برای دانشگاه سخت‌تر می‌شود

دانش‌آموزان بریتانیایی که از آزمون سطح A سربلند بیرون می‌آیند دردسری برای ورود به دانشگاه مورد نظر خود ندارند، اما دانش‌آموزان ضعیف‌تر سال سختی خواهند داشت.

انجمن دانشگاهی بریتانیا می‌گوید جمعیت متقاضیان زیادتر شده و از سویی دانشگاه‌‌ها بخش بیشتری از ظرفیت خود را به دانشجویان بین‌المللی اختصاص داده اند. 

 

اکوادور؛ ترور نامزد ریاست‌جمهوری در خیابان

فرناندو ویلاویسنسیو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اکوادور دو هفته مانده تا روز موعود، در خیابان کشته شد. 

او پیش از ورود به عرصه سیاست، روزنامه‌نگار بود و سالها برای گاردین از رابطه میان جرم و جنایت سازمان‌یافته و قدرت می‌نوشت. 

ویلاویسنسیو در حال خروج از یکی از گردهمایی‌های انتخاباتی بود که به ضرب گلوله به قتل رسید. رئیس‌جمهور اکوادور گفته این جنایت بدون مجازات نخواهد بود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها