|

دور دنیا در یک دقیقه

​شهردار لندن علیه تیک‌تاک: در آکسفورد قدم نزنید!

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

​شهردار لندن علیه تیک‌تاک: در آکسفورد قدم نزنید!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

امروز از تلویزیون ملی استرالیا شروع می‌کنیم که دچار چالش جدی با ایکس شده است. بعد راهی لندن می‌شویم اما به توصیه صادق خان به خیابان آکسفورد نمی‌‌رویم. در آخر در لس‌آنجلس با اعتصاب کارگران همراه می‌شویم.

 

رسانه ملی استرالیا: ایکس سمی است، خارج می‌شویم

سازمان ملی رادیو و تلویزیون استرالیا، ABC تصمیم گرفته بخش عمده حساب‌های رسمی خود را در ایکس/ توییتر ببندد.

مدیر عامل ABC می‌گوید از زمان ورود ماسک به توییتر، تعاملات در آن سمی شده است. ماسک پیشتر رسانه ملی استرالیا را « رسانه دولتی » خطاب کرده بود.

به نظر می‌رسد پولی شدن حساب‌های رسمی دارای نشان آبی، هزینه زیادی روی دست صاحبان این حساب‌ها گذاشته است. ABC قرار است تنها چهار حساب کاربری خود را در ایکس نگه دارد.

 

تغییر کتاب تاریخ در روسیه؛ ستایش حمله به اوکراین

روسیه به تازگی از کتاب‌‌های جدید تاریخ در مدارس رونمایی کرده است. محتوای کتاب‌های جدید کنترل بیش از پیش کرملین را بر روایت تاریخی در مدارس نشان می‌دهد.

در کتاب‌های جدید تاریخ از حمله به اوکراین به عنوان « عملیات نظامی ویژه » یاد شده است. نویسندگان این عملیات را ستوده و آن را عملی با هدف خلع سلاح اوکراین توصیف کرده اند.کتاب‌های جدید تاریخ مدارس تنها در ۵ ماه تهیه شده اند.

 

شهردار لندن علیه تیک‌تاک: در آکسفورد قدم نزنید!

« من بابت دعوت پوچ تیک‌تاک نگرانم. البته پلیس در آکسفورد مستقر است». صادق خان شهردار لندن از شهروندان خواسته امروز در آکسفورد قدم نزنند.

شبکه اجتماعی تیک تاک چالش تجمع و تجربه «فرصت جرم» در خیابان آکسفورد را برای کاربران طرح کرده است! خیابان آکسفورد شلوغ است. دعوت از مردم باعث شلوغی بیشتر این خیابان و مهیا شدن «فرصت جرم» می‌‌شود.

پلیس لندن نه تنها درباره این چالش هشدار داده که بر تعداد نیروهای خود افزوده است.

 

گاف پلیس ایرلند شمالی؛ مشخصات افسران لو رفت

مجموعه تحت نظارت دستیار فرمانده پلیس ایرلند شمالی ناخواسته برخی اطلاعات خصوصی ماموران پلیس را لو داده است.

کریس تاد عذرخواهی کرده و گفته درخواست اطلاعات آزاد موضوع عجیبی نیست، اما مجموعه من به اشتباه آن بخشی که شاید امنیت همکارانم را به خطر بیاندازد، منتشر کرده است.

این اطلاعات که شامل نام و نام خانوادگی، رتبه و محل خدمت همه افسران پلیس ایرلند شمالی می‌شود، سه ساعت به صورت آنلاین در دسترس بوده است. البته آدرس محل زندگی آنها فاش نشده است.

 

اعتصاب یک‌روزه کارگران شهری در لس‌آنجلس

هزاران نفر از کارگران شهری لس‌آنجلس به مدت ۲۴ ساعت دست از کار کشیده اند تا بتوانند حق و حقوق خود را پیگیری کنند.

آنها دنبال مذاکرات مفید اتحادیه با کارفرماها هستند و می‌گویند «حرف‌مان باید شنیده شود. کسی به ما توجه نمی‌کند. نشنیدن حرف‌های ما بی‌احترامی به ماست».

شهرداران مناطق مختلف لس‌آنجلس می‌گویند با وجود برخی اختلالات در سطح شهر، خدمات برقرار و اعتصاب مشکل خاصی ایجاد نکرده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها