|

دور دنیا در یک دقیقه

ترامپ؛ از این دادگاه به آن دادگاه

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

ترامپ؛ از این دادگاه به آن دادگاه
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

 از آمریکا شروع می‌کنیم که از صدور کیفرخواستی دیگر علیه ترامپ خبر می‌دهد. بعد راهی بریتانیا می‌شویم و سری به پیتزا دومینو می‌زنیم و در آخر به چین می‌رویم که درگیر سیلاب است.

 

انتخابات ۲۰۲۰؛ دردسرهای ترامپ تمام نمی‌شود

داستان رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده و انتخابات ۲۰۲۰ و حمله به کنگره تمام نمی‌‌شود. به تازگی کیفرخواستی با چهار اتهام در دادگاه فدرال واشنگتن برای او صادر شده است.

کیفر خواست ۴۵ صفحه‌ای، ترامپ را به دروغ‌گویی برای تهییج هواداران، ممانعت از تایید قانونی نتایج انتخابات، ادعاهای نادرست درباره انتخابات و تلاش برای ماندن در قدرت متهم می‌‌کند. 

چندی پیش دادگاه فدرال فلوریدا کیفرخواستی درباره نگهداری غیر قانونی اسناد محرمانه علیه ترامپ صادر کرد. او در نیویورک هم گرفتار پرونده‌ای دیگر بود. 

 

هوش مصنوعی؛ غربال‌گری سرطان پستان را به من بسپارید!

نتایج اولیه تحقیقاتی بزرگ در زمینه استفاده از هوش مصنوعی در پزشکی نشان می‌دهد این فن‌آوری نقش بزرگی در غربال‌گری سرطان پستان خواهد داشت. 

هوش مصنوعی به راحتی می‌تواند دو برابر هر متخصص رادیولوژی در زمینه غربال‌گری فعالیت کند. همچنین این که با دقت بالا موارد حاد را تشخیص دهد و مقایسه کند. 

سرطان پستان شایع‌ترین سرطان در جهان است. سالانه بیش از ۲ میلیون زن در سراسر جهان به این بیماری مبتلا می‌شوند. غربال‌گری صحیح می‌تواند بیماری را در مراحل اولیه متوقف کند.

 

داستان‌های عجیب؛ زدمش، غذایش دادم و رهایش کردم!

مارجوری پرکینز می‌گوید از خواب می‌پرد و کسی را در خانه‌اش می‌بیند که قیچی چمن‌زنی در دست دارد و زیر لب می‌گوید تو را تکه تکه می‌کنم! «پسری جوان بود و سر حال به نظر نمی‌رسید».

پرکینز ۸۷ ساله و ساکن برانسویک در ایالت مین آمریکاست. او پیش خودش می‌گوید اگر این پسر خواست حرکتی کند، من هم لگد می‌زنم. پرکینز سال‌ها تمرینات بدنی منظم انجام داده است. کار حتی به درگیری با صندلی هم می‌کشد و پسر ماجرا را رها می‌کند و می‌‌گوید گرسنه است.

« با غذا سرگرمش کردم و زنگ زدم ۹۱۱. زودتر از آن که پلیس برسد، پسر خانه‌ام را ترک کرد، اما خبر دستگیری‌اش را شنیدم».

 

پیتزا دومینو؛ قیمت‌‌ها از این بیشتر نمی‌شود

مجموعه زنجیره‌ای پیتزا دومینو در بریتانیا انتظار دارد قیمت تولیدات غذایی این مجموعه بیش از این نشود. ثبات قیمت پنیر و جعبه باعث این پیش‌بینی شده است. 

از سوی دیگر انتظار سود ۱۳۲ تا ۱۳۸ میلیون پوندی این مجموعه برای سال جاری و رشد ۸ درصدی سهام آنها هم در عدم افزایش قیمت تولیدات غذایی گروه پیتزا دومینو دخیل است. 

گروه پیتزا دومینو سال گذشته و برای جبران تورم فزاینده سراسری قیمت تولیدات خود را افزایش داد بود. 

 

پکن؛ سیلاب، جی ۲۰ و تغییرات آب و هوایی

اهالی پکن پایتخت چین طی چند روز گذشته سنگین‌ترین بارش‌ها را از زمان ثبت داده‌ها تا امروز تجربه کرده اند. کارشناسان می‌گویند این میزان بارش در ۱۴۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

این در حالی است که زمزمه‌های مخالفت چینی‌‌ها با موارد کنترلی در زمینه تغییرات اقلیمی در نشست آتی جی ۲۰ شنیده می‌شود. وزیر خارجه چین البته این ادعا را تکذیب کرده است. 

چین یکی از بزرگترین‌ کشورهای مصرف‌کننده سوخت‌های فسیلی و تولید‌کننده گازهای گلخانه‌ای است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها