|

ترامپ:

بایدن از معاملات غیرقانونی پسرش آگاه بوده/خانواده بایدن از جنگ اوکراین سود برده‌ است

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا بار دیگر «جو بایدن» را به فساد متهم کرد و گفت: بایدن از همه معاملات غیرقانونی پسرش آگاه بوده است.

بایدن از معاملات غیرقانونی پسرش آگاه بوده/خانواده بایدن از جنگ اوکراین سود برده‌ است

به گزارش شبکه شرق، تارنمای ریل کِلیر پالیتیکس نوشت: ترامپ در کارزار انتخاباتی اش در فیلادلفیا گفت که خانواده بایدن از جنگ اوکراین سود برده است و دولت بایدن میلیاردها دلار از پول مالیات‌دهندگان آمریکایی را صرف جنگ اوکراین می‌کند.

ترامپ همچنین از کنگره آمریکا خواست مانع درخواست بایدن برای اعزام نیروهای ذخیره به اوکراین شوند و درباره اعزام نیرو به اروپا هشدار داد.

رئیس جمهوری پیشین آمریکا بایدن را متقلب خواند و گفت: او بی کفایت‌ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا است و حتی نمی تواند دو جمله را در کنار هم بگذارد.

ترامپ گفت تا زمانی که آژانس های فدرال شواهدی را درباره معاملات تجاری فاسد رئیس جمهور و پسرش هانتر بایدن ارائه نداده اند باید همه کمک ها به اوکراین متوقف شود.

نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا همچنین گفت، اگر رئیس جمهور شود، یک دادستان ویژه برای افشای اتهامات خانواده بایدن منصوب خواهد کرد و «همه چیز بسیار منصفانه خواهد بود».

وی در این کارزار انتخاباتی گفت: بایدن کشور را به سمت جنگ بین روسیه و اوکراین سوق داده و به اطلاعات تایید نشده‌ای اشاره کرد که نشان می داد جمهوریخواهان کنگره مدعی شده اند شواهدی را درباره طرحی برای رشوه دادن به بایدن در اختیار دارند.

این اطلاعات شامل ادعاهایی مبنی بر ارسال میلیون‌ها دلار برای خانواده بایدن‌ از سوی مدیرعامل شرکت انرژی اوکراین بوریسما بود که توسط دادستانی کل اوکراین بررسی می شد. هانتر بایدن در آن زمان عضو هیئت مدیره این شرکت بود.

بایدن، در دورانی که معاون رئیس جمهور در دولت اوباما بود، این طور استدلال کرد که ویکتور شوکین دادستان کل اوکراین فردی فاسد است و باید برکنار شود و تهدید کرد که مادام که وی برکنار نشده است، یک میلیارد دلار از بودجه اوکراین را متوقف خواهد کرد.

هیل نوشت: شاهدی قطعی دال بر این که بایدن برای برکناری شوکین اعمال فشار کرده تا به پسرش کمک کند، وجود ندارد اما ترامپ و جمهوریخواهان بارها اتهام رشوه را مطرح کرده اند.

ترامپ در بخش دیگری از اظهارات جدید خود گفت که بایدن به دلیل موفقیت او در کارزار انتخاباتی اش خواهان دستگیری وی است و مدعی شد که «یک شانس برای نجات» آمریکا وجود دارد و آن انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است.

وی در این زمینه گفت: ما به انتخابات عادلانه نیاز داریم و حامیان جهانی شدن باید از سیستم سیاسی آمریکا رانده شوند تا آمریکا دوباره قدرتمند، ثروتمند، قوی، سربلند و امن شود.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها