|

وزیر خارجه عمان، امروز در تهران

​«بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر خارجه عمان بعدازظهر امروز (دوشنبه) ۲۶ تیرماه در تهران با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌‌‌وگو می‌کند.

وزیر خارجه عمان، امروز در تهران

به گزارش شبکه شرق، وزیر خارجه عمان بعدازظهر امروز در تهران با همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

 

«بدر بن حمد البوسعیدی»  وزیر خارجه عمان بعدازظهر امروز (دوشنبه) ۲۶ تیرماه در تهران با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌‌‌وگو می‌کند.

امیرعبداللهیان اواخر خرداد ماه سفری به چهار کشور حوزه خلیج فارس از جمله عمان داشت. وی در این سفر با همتای عمانی دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به گفت‌وگو پرداخت.

«هیثم بن طارق»سلطان عمان هفتم خرداد ماه سفری دو روز به تهران داشت و در این سفر  چهار سند همکاری بین مقامات دو کشور به امضا رسید. مقامات دو کشور چهار سند در حوزه همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری، همکاری در مناطق آزاد و همکاری در حوزه انرژی را به امضا رساندند. وزرای نفت و امور اقتصادی و دارایی و دبیرکل شورای‌ عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی از سوی ایران و وزرای انرژی، اقتصاد و تجارت عمان اسناد همکاری‌های مشترک دو کشور را امضا کردند.

وزیر امور خارجه ایران سفر سلطان عمان به تهران را گام مهم جدیدی در مسیر تحکیم همکاری‌های راهبردی ۲ کشور خواند و گفت: سیاست همسایگی دولت سیزدهم، مبتنی بر راهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و گسترش و تقویت روابط با همسایگان و کشورهای منطقه با جدیت به پیش می‌رود.

رئیسی دوم خرداد ۱۴۰۱ سفری یک روزه به مسقط داشت.

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها