|

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز تبدیل زباله به انرژی در دبی

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین ، الصباح، الشرق، خبرگزاری رسمی عربستان (واس)،النهار.

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز تبدیل زباله به انرژی  در دبی

در این میان الشرق،در گزارشی به  بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز تبدیل زباله به انرژی  در دبی پرداخته است

الشرق: 

دبی بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز تبدیل زباله به انرژی در جهان را آغاز کرد

 

طبق اعلام دفتر رسانه ای حکومت محلی دبی، فاز نخست پروژه مرکز تبدیل زباله به انرژی در منطقه ورسان با هزینه بیش از یک میلیارد دلار به بهره‌برداری رسید.

 فاز نخست این پروژه شامل فعال سازی دو خط از 5 خط است که ظرفیت پذیرش روزانه حدود 2 هزار و 300 تن زباله را برای تولید حدود 80 مگاوات در ساعت انرژی تجدیدپذیر دارد.

با آغاز فاز دوم، ظرفیت تولید انرژی این مرکز به 220 مگاوات در ساعت و مجموع 5 هزار و 280 مگاوات در روز افزایش می یابد.

هدف از این مرکز که در مساحتی حدود 400 هزار متر مربع ساخته شده، تبدیل سالانه نزدیک به 2 میلیون تن زباله به انرژی تجدیدپذیر است که نیاز بیش از 135 هزار واحد مسکونی به انرژی را تأمین می کند.

توسعه این مرکز تبدیل زباله که به گفته مقامات دبی، بزرگترین مرکز تبدیل زباله در جهان است، با مشارکت بخش خصوصی و از طریق کنسرسیومی شامل 5 شرکت ملی و بین المللی هلدینگ دبی، هلدینگ دوبال، ایتوچو، هیتاچی زوسن ایننووا و گروه BESIX انجام می شود.

الصباح: 

توافق عراق و بانک جهانی برای خرید اتوبوس‌های برقی

 

وزارت حمل و نقل عراق از توافق با بانک جهانی برای خرید اتوبوس های برقی نو برای کاهش ترافیک و ازدحام در بغداد خبر داد.

 شذی راضی، سخنگوی وزارت حمل و نقل عراق گفت که تفاهماتی با بانک جهانی برای حمایت از شرکت عمومی حمل و نقل مسافران و هیئت هایی در وزارت حمل و نقل برای خرید این اتوبوس ها صورت گرفته است.

وی هدف از امضای این توافقنامه را در راستای طرح نخست وزیر برای کاهش ترافیک در پایتخت عراق عنوان کرد.

راضی گفت که وزیر حمل و نقل دستور ایجاد راه حل های مناسب برای حل این مشکل را داده زیرا این وزارتخانه عضو کمیته عالی مشترک حل مشکل ترافیک است.

 

النهار: 

عمان و مراکش 4 توافق‌نامه همکاری امضا کردند

 عمان و مراکش 4 توافق‌نامه در زمینه های حمل و نقل دریایی و بنادر، دیپلماسی، حمایت از مصرف کننده و حمل و نقل ریلی امضا کردند.

امضای این توافق‌نامه ها روز چهارشنبه در رباط، پایتخت مراکش و در حاشیه ششمین دور کمیته مشترک دو کشور با حضور بدر البوسعیدی، وزیر خارجه عمان و ناصر بوریطه، همتای مراکشی اش انجام شد.

توافق‌نامه همکاری در زمینه حمل و نقل دریایی و بنادر با هدف حمایت از سرمایه گذاری مشترک میان دو کشور انجام شد.

وزرای خارجه دو کشور همچنین تفاهم نامه ای با هدف توسعه همکاری دیپلماتیک و تبادل تجارب و آموزش دیپلماسی و اطلاعات در زمیه دیپلماسی و نیز روابط بین الملل امضا کردند.

دو طرف تفاهم نامه ای برای توسعه همکاری میان دفتر ملی راه آهن و شرکت قطار عمان با هدف تقویت همکاری میان بخش ریلی و نیز تبادل تجارب و اطلاعات در این زمینه امضا کردند.

وزرای خارجه عمان و مراکش تفاهم نامه دیگری نیز با هدف تقویت در زمینه حمایت از مصرف کننده امضا کردند.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس): 

عربستان: ایران هیچ حقی در میدان گازی الدره/ آرش ندارد

یک مقام آگاه در وزارت خارجه عربستان سه شنبه شب، تأکید کرد که مالکیت ثروت‌های طبیعی در مناطق آبی تقسیم شده از جمله میدان گازی «الدره» (آرش) کاملا و فقط متعلق به عربستان و کویت است و فقط این دو کشور از حاکمیت کامل بر منابع طبیعی این منطقه برخوردارند.

این مقام تأکید کرده که عربستان سعودی بار دیگر از ایران می‌خواهد که مذاکرات مربوط به ترسیم مرزهای شرقی منطقه آبی را که میان کویت و عربستان تقسیم شده آغاز کند.

به گفته این مقام رسمی عربستانی، به موجب قوانین بین‌المللی این کشور و کویت با یکدیگر یک طرف مذاکره‌کننده در برابر طرف ایرانی را تشکیل می‌دهند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها