|

انتقال اموال میلیاردر روس به ابوظبی

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین ، العین امارات ، الشرق، العربی الجدید، اسپوتنیک.

انتقال اموال میلیاردر روس به ابوظبی

 العین ،در گزارشی به انتقال اموال میلیاردر روس به ابوظبی پرداخته است.

 

اسپوتنیک:

دعوت عمان از شرکت‌های روسی برای مشارکت در پروژه‌های استخراج نفت و گاز

 یک مقام روسیه‌ای از پیشنهادهای مسقط برای مشارکت روسیه در مناقصه های اکتشاف و استخراج منابع طبیعی در عمان خبر داد.

ولادیمیر درگاچوف، مدیرعامل شورای تجاری وصنعتی روسیه و عمان در اتاق بازرگانی و صنعت این کشور گفت: در نشست اخیر بهار امسال در وزارت انرژی و منابع معدنی عمان، مسقط تمایل خود را برای حضور شرکت های روسی در بازارش ابراز کرد.

وی افزود: به دنبال آن، پیشنهادهایی نیز برای اطمینان از مشارکت شرکت های روسی درمناقصات اکتشاف و استخراج نفت و منابع معدنی در مناطق پیشنهادی ارائه شد.

درگاچوف خاطرنشان کرد که نقشه های مربوط به مناطق مورد مناقصه و تعیین مرزهای آن در اختیار طرف روسی قرار گرفته است. اتاق بازرگانی و صنعت نیز فورا این اطلاعات را به شرکت های Zarubezh Oil و Rossgelogia ارسال کرده و طرف عمانی منتظر پاسخ است.

 

العین

لیگ عربستان منتظر بوفون

لیگ عربستان درهای خود را برای ورود جان لوئیجی بوفون، دروازه بان اسطوره ای ایتالیا در فصل نقل و انتقالات تابستان 2023 باز کرده است.

در حال حاضر بوفون ۴۵ ساله قراردادش با باشگاه بارمای ایتالیا تمام شده و مشخص نیست که از فوتبال حرفه ای خداحافظی می کند یا نه.

علیرغم سن بالای بوفون، توجه زیادی از سوی برخی باشگاه های لیگ امریکا به وی وجود دارد.

طبق گفته جان لوکادی مارتزیو، روزنامه نگار ایتالیایی، بوفون وارد دایره توجه باشگاه های بزرگ عربستان هم شده است.

به گفته این شخص، بوفون به زودی آینده حرفه ای خود را قطعی می کند که آیا با باشگاه بارما ادامه می دهد یا به لیگ عربستان کوچ می کند.

باشگاه های الهلال و الشباب مقصد نزدیکتری برای پیوستن بوفون در تابستان 2023 هستند؛ چراکه این دو باشگاه لژیونری در این حد و اندازه در اختیار ندارند.

 

الشرق

انتقال اموال میلیاردر روس به ابوظبی

در تازه ترین مورد انتقال دارایی ثروتمندان به امارت ابوظبی، ولادیمیر لیسین، میلیاردر روس، سهام خود از بزرگترین شرکت ساخت فولاد در روسیه و نیز سهامش در اپراتور راه آهن را به دو شرکت در ابوظبی انتقال داد.

این سرمایه دار روس که طبق شاخص بلومبرگ، ثروتش به 23 میلیارد دلار می رسد، سهامش در شرکت Novolipetsk Steel و Freight One قبرس را به دو شرکت Serenity II Holdings و Nebula II Holdings در ابوظبی انتقال داد.

گفتنی است نزدیک به ۸۰ درصد از ثروت این میلیاردر روس، مربوط به سهامش در شرکت تولید فولاد Novolipetsk Steel است.

پس از حمله ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به اوکراین، غول‌های تجاری روسی به دلیل مالیات پایین و ارتباط بین المللی به امارات روی آورده اند.

در همین راستا، شرکت تولید زغال سنگ SUEK and Zug که در مسکو واقع شده و نیز شرکت سیمان EuroChem در سوییس، دفاتری تجاری در کشورهای عرب صادرکننده نفت افتتاح کرده اند.

از سوی دیگر، دولت روسیه با ایجاد مناطق فراساحلی با مالیات کم و افزایش هزینه نگهداری دارایی‌ها در مناطقی مانند قبرس یا مالت، سرمایه داران را به بازگرداندن دارایی خود به وطنشان ترغیب می‌کند.

 

العربی الجدید

فرار بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از منازل خود در سودان از ابتدای درگیری‌ها

سازمان ملل متحد از فرار بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از ابتدای وقوع درگیری ها در سودان از منازل خود خبر داد.

دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل در گزارشی به آوارگی بیش از دو میلیون و صد هزار نفر در داخل کشور از زمان آغاز درگیری ها در ماه آوریل از جمله یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر که از خارطوم فرار کرده اند، اشاره کرد.

در این گزارش آمده است که بیش از ۵۶۰ هزار نفر از طریق مرزها به کشورهای مجاور رفتند.

از طرفی دیگر فرحان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل گفت که سازمان های بشردوستانه در دو ماه گذشته به بیش از دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سراسر سودان برای تامین خدمات غذایی، بهداشتی و آب مراجعه کرده اند.

وی افزود که از ابتدای بحران، ۱۳ نفر از عاملان در زمینه بشردوستانه جان باختند که برخی از آنها همچنان مفقود هستند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها