|

استرالیا بسته جدید کمک ۷۳.۴ میلیون دلاری به اوکراین اختصاص داد

آنتونی آلبانیز نخست وزیر استرالیا روز دوشنبه گفت که بسته کمک مالی جدید به ارزش ۷۳.۴ میلیون دلار به اوکراین ارائه خواهد کرد و این بودجه برای خرید خودروهای نظامی و مهمات استفاده خواهد شد.

استرالیا بسته جدید کمک ۷۳.۴ میلیون دلاری به اوکراین اختصاص داد

به گزارش شبکه شرق ؛ دفتر نخست وزیر استرالیا روز دوشنبه اعلام کرد که این کشور برای ارائه کمک نظامی به اوکراین ، "۱۱۰ میلیون دلار استرالیا (۷۳.۴ میلیون دلار را برای شرکای بین المللی خود ارسال خواهد کرد.

آلبانیز گفت: «اوکراین می‌تواند روی استرالیا حساب کند، ما به حمایت از این کشور ادامه می‌دهیم تا از حاکمیت و تمامیت ارضی خوددفاع کند.

طبق پیش بینی ها، ۷۰ واحد تجهیزات نظامی شامل ۲۸ خودروی زرهی M۱۱۳ و ۱۴ خودروی هدف خاص ، ۲۸ دستگاه کامیون متوسط MAN ۴۰M و همچنین گلوله های توپ ۱۰۵ میلی متری به عنوان بخشی از این بسته کمکی برای نیروهای مسلح اوکراین خریداری می شود.

استرالیا ۶.۷ میلیون دلار برای کمک های بشردوستانه به شهروندان اوکراین به سازمان ملل ارسال خواهد کرد.

آلبانیز افزود: با در نظر گرفتن بسته جدید، میزان کمک مالی کانبرا به کی یف به ۵۲۷.۷ میلیون دلار افزایش می یابد که ۴۰۷.۵ میلیون دلار برای خرید تسلیحات هزینه شده است.

استرالیا از مارس ۲۰۲۲ تاکنون سلاح و تجهیزات متعدد از جمله ۹۰ نفربر زرهی بوش مستر، ۶ هویتزر M۷۷۷، و ۲۸ خودروی زرهی M۱۱۳ ضد تانک به اوکراین ارسال کرده است و همچنین وعده داده است که مجموعه ای از هواپیماهای بدون سرنشین را به کی یف تحویل دهد.

همچنین گزارش شده است که مقامات استرالیا در حال مذاکره در مورد امکان انتقال ۴۱ جنگنده از کار افتاده اف-۱۸ هورنت نیروی هوایی به کی یف هستند.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها