|

اوکراین: نیاز فوری به کمک نظامی داریم

ولودیمیر زلنسکی گفت: کشورهای خارجی هرچه سریع‌تر نظامیان خود را برای کمک به این کشور برای مقابله با روسیه به اوکراین اعزام کنند.

اوکراین: نیاز فوری به کمک نظامی داریم

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌‌جمهور اوکراین در گفت‌وگو با رسانه‌های هلندی که روز گذشته (جمعه) در کانال تلگرامی وی منتشر شد، خواستار اعزام هرچه سریع‌تر نظامیان خارجی به اوکراین برای نبرد با روسیه شد.

خبرگزاری روسی «تاس» در این خصوص گزارش کرد، زلنسکی در جمع خبرنگاران هلندی در پاسخ به سؤالاتی در خصوص اقدامات کشورهای خارجی برای کمک به ناتو در مقابل روسیه گفت: «من قطعاً می‌دانم که ما به تضمین‌های امنیتی نیاز داریم و دقیقاً می‌دانم که به چه چیزهایی نیاز داریم و می‌خواهم دقیقاً آنچه که نیاز داریم را درخواست کنم....مهم‌ترین چیز، افراد و ضرب‌الاجل‌ها و ضرب‌الاجل‌ها و افراد هستند. من فکر می‌کنم برای ما، ضمانت‌های امنیتی باید در فرمول «افراد-ساعات» باشد».

وی در ادامه در این خصوص تأکید کرد که آنالوگ‌‌های چنین سیستم‌هایی «باید در بخش‌های خاص از اروپا» مستقر شود و این توافقات را با تلفن اضطراری ۹۱۱ مقایسه کرد که خدمات فوری و اضطراری ارائه می‌دهد.

زلنسکی در این خصوص گفت: «ما دقیقاً به ضمانت امنیتی «افراد-ساعات» نیاز داریم و بنابراین نامی که برای آن کارساز است،«یونایتد-۲۴» است. بسته به تهدیدات، یک ایالت را به دست می‌آوریم. مثل زنگ زدن به ۹۱۱ می‌ماند و برای ما حکم رسیدن آمبولانس را دارد».

زلنسکی ادامه داد که درخواستی که برای نیرو مطرح کرده است در تضاد با سیاست‌های ناتو نیست و توازن آن را برهم نمی زند و در حقیقت یک مسیر موازی است که با ائتلاف ناتو قابل قیاس نیست.

پیش از این، زلنسکی اعلام کرده بود که این حقیقت باید پذیرفته شود که اوکراین عضوی از ناتو نخواهد شد و کی‌یف به فرمت‌های جدیدی از تعامل با کشورهای غربی و ضمانت‌های امنیتی جداگانه‌ای نیاز دارد و سپس دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین اعلام کرد که انتظار ایجاد یک ائتلاف از پنج تا هفت کشوری دارند که از نظر قانونی موظف به تأمین امنیت اوکراین شوند.

درخواست زلنسکی برای اعزام نیرو به اوکراین در حالی مطرح شده است که روز گذشته (جمعه)، رسانه‌های غربی گزارش کردند که ارتش انگلیس حدود ۸ هزار نظامی برای شرکت در رزمایش‌های گسترده به شرق اروپا اعزام می‌کند و همچنین در اقدام مشترک با ناتو و نیروهای اعزامی مشترک ده‌ها تانک را مستقر خواهد کرد.

طبق این گزارش، ده‌ها تانک در تابستان امسال منطبق با برنامه‌هایی که از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین تقویت شده، در کشورهایی از فنلاند تا مقدونیه شمالی مستقر خواهند شد. ده‌ها هزار نیروی ناتو و نیرو‌های اعزامی مشترک که فنلاند و سوئد را شامل می‌شود به آن‌ها ملحق خواهند شد.

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین، آمریکا و متحدانش تحریم‌های سنگینی را علیه روسیه اعمال کرده و از سوی دیگر کمک‌های مالی و تسلیحاتی متعددی به اوکراینی‌ها داشته‌اند. سخنگوی کرملین اخیراً هشدار داد عرضه تسلیحات سنگین و تجهیزات نظامی به اوکراین، امنیت اروپا را تهدید می‌کند و منجر به بی‌ثباتی می‌شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها