|

معافیت مالیاتی کسب‌وکارهای اینترنتی در صورت استفاده از سکوهای داخلی

​تهران - ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از مشکلاتی که در کوچ کسب‌وکارهای اینترنتی از سکوی خارجی به داخلی وجود داشت، این بود که آن‌ها باید در پلتفرم‌های بومی مالیات می‌پرداختند که دولت یک معافیت مالیاتی برای این گروه از کسب و کارهای برخط فراهم کرد.

معافیت مالیاتی کسب‌وکارهای اینترنتی در صورت استفاده از سکوهای داخلی

به گزارش شبکه شرق، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با تشریح مصوبات دولت در حوزه کسب و کارهای اینترنتی اظهار داشت: دولت این تسهیل را فراهم کرده تا کسب و کارهای اینترنتی داخلی در استفاده از سکوهای داخلی از معافیت مالیاتی برخوردار شوند و حتی برای آن دسته از کسب و کارهای مجازی که علاوه بر فعالیت در فضای مجازی کسب و کار فیزیکی هم دارند، مصوب شد در صورتی که صورتهای مالی بخش مجازی فعال باشد، مشمول معافیت خواهد شد.

وی افزود: بر اساس این مصوبه، آن دسته از کسب و کارهای اینترنتی که تا پایان ۱۴۰۱ کد مالیاتی نداشته و اظهارنامه مالیاتی کار نکرده‌اند، از معافیت مالیاتی برخوردار می شود که این اقدام امکان خوبی تا در صفحه‌های داخلی فعالیت کنند.

وی با اشاره به مهاجرت کسب و کارهای اینترنتی از سکوهای داخلی به سکوهای خارجی به دلیل پرداخت مالیات اظهار کرد: دولت این تسهیل را فراهم کرده تا کسب و کارهای اینترنتی داخلی در صورت استفاده از سکوهای داخلی معافیت مالیاتی داشته باشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: این مصوبه را بستر خوبی برای فعالیت کسب و کار ها در بستر فضای مجازی دانست.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها