|

ایران دست برتر را در معادلات جهانی دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مجاهدت‌ها و رشادت‌های شهدا باعث شده که امروزه ایران اسلامی قدرت برتر و تأثیرگذار در معادلات جهانی باشد.

ایران دست برتر را در معادلات جهانی دارد

به گزارش شبکه شبکه شرق، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در یادواره کشوری شهدای 15 خرداد بانه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، اظهار داشت: استان کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش و ایثارگری‌های بزرگ است و مردمان این دیار در تاریخ پر افتخار اسلامی، همواره مرزداران رشیدی در دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده‌اند.

وی با بیان اینکه تاریخ کردستان پر از روایت‌های ایثار و شهادت است، گفت: مردمان این دیار از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون همواره مدافع نظام و رهبری بوده و در راه حفظ این انقلاب، جانشان را تقدیم امنیت و کشورمان کرده‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ذکر اینکه کردستان به درازای تاریخ در ایجاد فرهنگ و تمدن ایران بزرگ نقش داشته و مردمان این دیار در طول هشت سال جنگ تحملی شاهد وقایع مهم تاریخی بودند که در هیچ جای کشور اتفاق نیفتاده است، افزود: کردها اصیل‌ترین قوم ایرانی و مردمان با وفا و متعهد به انقلاب بوده که در قرن‌های متمادی با شرافت و اقتدار از کشورمان دفاع کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه مجاهدت‌ها و رشادت‌های شهدا و مردم قهرمان کردستان به ویژه شهرستان مرزی بانه باید برای نسل جوان امروزی بازگو و روایت شود، خاطرنشان کرد: واقعه تلخ 15 خرداد سال 63 همه انسان‌ها را ناراحت و متأسف می‌کند، در این روز بیش از 600 شهید گلگون‌کفن تقدیم انقلاب شده تا امروز ما در امنیت و آرامش به سر ببریم.

اسماعیلی با یادآوری اینکه شهدای مهاجر و انصار در این منطقه روزها و شب‌های سختی را گذرانده و در سخت‌ترین شرایط امنیت را برقرار کرده‌اند، تأکید کرد: باید قدردان آن همه رشادت‌ها و مجاهدت‌های شهدای عزیزمان باشیم که امروز باعث شده که ایران اسلامی قدرت برتر و تأثیرگذار در معادلات جهانی داشته باشد و همه دنیا به این امر واقف باشند.

وی ابراز داشت: عظمت خون‌های پاک شهدای 15 خرداد سال 42 و 15 خرداد 63 بانه باعث شده که امروز ایران اسلامی در دنیا حرف برای گفتن داشته و پرچم کشور عزیزمان در اقصی نقاط جهان به اهتزاز دربیاید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امروزه ایران اسلامی همانند نگینی در دنیا می‌درخشد، گفت: گرچه شاهد مشکلاتی در کشور هستیم اما رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی با افتخار پرچم انقلاب اسلامی را به دوش گرفته و کشتی انقلاب را از میان بحران‌های مختلف با درایت و هدایت الهی عبور داده‌اند.

وی افزود: امروز دولت انقلابی با مسئولیت فرزند دیگری از فرزندان رسول گرامی اسلام(ص)، فرزندی مجاهد، دلیر و با مسئولیت که همواره دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته با تلاش شبانه‌روزی و مجاهدت در پی حل مشکلات کشورمان است.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس جمهور برای حل مشکلات مردم شب و روز نشناخته و با همه وجود خود را خادم مردم ایران به ویژه کردستانی‌های قهرمان می‌داند. ما نیز خود را خدمتگزار همه کردهای با اصیل و ریشه دانسته و با تمام وجود در این مسیر تلاش می‌کنیم.

اسماعیلی یادآور شد: دشمنان علی‌رغم همه توطئه‌ها و دسیسه‌ها، اما هیچ‌گاه به اهداف پلید خود نمی‌رسند، چرا که همه مردم به ویژه خانواده‌های معظم شهدا با افتخار پشتیبان کشور و انقلاب هستند.

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها