|

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: شایعات درباره توافق موقت با ایران اشتباه و گمراه کننده است / موضوع بازداشت شدگان آمریکایی در ایران، برای ما در اولویت قرار دارد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به برخی گمانه‌زنی‌های اخیر درباره توافق موقت با ایران اشاره کرد و گفت: «شایعات درباره توافق موقت با ایران اشتباه و گمراه کننده است».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: شایعات درباره توافق موقت با ایران اشتباه و گمراه کننده است / موضوع بازداشت شدگان آمریکایی در ایران، برای ما در اولویت قرار دارد

به گزارش شبکه شرق، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که انتظار می‌رود در سفر «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا به چین موضوعاتی که مورد اختلاف است به صورت صریح مورد بحث قرار بگیرد.

وی در ادامه به برخی گمانه‌زنی‌های اخیر درباره توافق موقت با ایران اشاره کرد و گفت: «شایعات درباره توافق موقت با ایران اشتباه و گمراه کننده است».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: «موضوع بازداشت شدگان (آمریکایی) در ایران برای ما در اولویت قرار دارد».

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز پیشتر در کنفرانس خبری هفتگی خود، توافق موقت و ترتیبات جدید جایگزین برجام را تأیید نکرد و گفت: «دولت ایران هیچگاه میز مذاکره را ترک نکرده و برای انجام مذاکرات جدی و محتوایی به منظور به نتیجه رسیدن مذاکرات، آمادگی جدی خود را نشان داده است».

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، یکی از مقام‌های آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، در ارتباط با برخی گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر مذاکرات واشنگتن و تهران در خصوص یک توافق موقت گفت: «هیچ گفت‌وگویی درباره توافق موقت وجود نداشته است».

هفته گذشته نیز سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گزارش برخی رسانه‌ها در خصوص مذاکرات تهران و واشنگتن در خصوص توافق موقت را «اشتباه و گمراه‌کننده» توصیف کرده بود و تصریح کرده بود چنین گزارش‌هایی غلط است اما احتمال گفت‌وگو درباره چنین توافقی را رد نکرده بود.

طبق گزارش رویترز، هم‌اکنون مقام آمریکایی با رد گزارش‌ها درباره گفت‌وگوی ایران و ایالات متحده درباره توافق موقت ادامه داد که در هر صورت، واشنگتن، اقداماتی‌ را که می‌تواند موجب بروز بحران شود، به ایران یادآوری کرده و همچنین گام‌هایی را نیز که می‌تواند به بهبود جو میان دو کشور منتهی شود را نیز به جمهوری اسلامی یادآوری کرده است.

خبرگزاری رویترز ادامه داد که این مقام آمریکایی گزارش رسانه‌ها در خصوص تماس اخیر ایالات متحده آمریکا و جمهوری اسلامی ایران را رد نکرد اما گفت اخباری مبنی بر توافق موقت هسته‌ای صحت ندارد و دقیق نیست.

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها