|

بعد از بازگشایی سفارت ایران در ریاض...

سفر وزیر خارجه امریکا به جده و دیدار با بن سلمان

خبرگزاری رسمی عربستان در گزارشی به دیدار وزیر خارجه امریکا با ولیعهد عربستان در جده پرداخته است.

سفر وزیر خارجه امریکا به جده و دیدار با بن سلمان

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین ،الفرات نیوز،شفق نیوز، خبرگزاری رسمی سوریه، خبرگزاری رسمی عربستان (واس).

در این میان خبرگزاری رسمی عربستان ،در گزارشی به  دیدار وزیر خارجه امریکا با ولیعهد عربستان در جده  پرداخته است

 

شفق نیوز: 

رومانوسکی: عراق و امریکا معتقدند جنگ علیه داعش هنوز پایان نیافته است

الینا رومانوسکی، سفیر امریکا در عراق آنچه در دیدار محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق و لوید آستین، وزیر دفاع امریکا درباره خروج نیروهای امریکایی از عراق گفته شد را اعلام کرد.

رومانوسکی گفت که طبق ارزیابی دولت عراق داعش همچنان تهدیدی برای امنیت ملی در سطح منطقه ای و بین المللی محسوب می شود و امریکا با این ارزیابی موافق است.

وی افزود: السودانی در این دیدار، این موضع را در بسیاری از سخنرانی های عمومی به ویژه در نشست با وزیر دفاع امریکا توضیح داده؛ نخست وزیر عراق و دولت امریکا موافقند که جنگ علیه تروریسم داعش هنوز پایان نیافته است.

سفیر امریکا در عراق تاکید کرد که تحقق پیشرفت بدون امنیت امکان پذیر نیست و این به معنای شکست دائمی داعش است؛ این نقطه مهمی برای کسانی است که نبرد با داعش را دنبال نمی کنند؛ نیروهای امنیتی عراقی جنگ علیه داعش را در عراق فرماندهی می کنند.

 

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا): 

دیدار و رایزنی بشار اسد و میشل عون

 بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در دیدار میشل عون، رئیس جمهور سابق لبنان، اظهار داشت ممکن نیست که سوریه و لبنان به طور جداگانه از هم به چالش های خود نگاه کنند.

 رئیس جمهور سوریه روز سه شنبه در دیدار با رئیس جمهور سابق لبنان تاکید کرد که توانایی لبنان در ثبات سیاسی و اقتصادی اش است و لبنانی ها قادر به ایجاد این ثبات از طریق گفت و گو و توافق و مهمتر از همه پایبندی به اصول و نه حساب باز کردن روی تغییرات هستند.

وی خاطرنشان کرد که ثبات لبنان به نفع سوریه و عموم منطقه است.

اسد افزود: میشل عون در حفظ روابط برادرانه سوریه و لبنان به نفع هر دو کشور نقش داشت.

رئیس جمهور سوریه نسبت به توانایی مردم لبنان در عبور از مشکلات و چالش ها و نیز ایجاد نقش نهادهای ملی و قانون اساسی ابراز اطمینان کرد.

 

خبرگزاری رسمی عربستان (واس):

 دیدار وزیر خارجه امریکا با ولیعهد عربستان در جده

ولیعهد عربستان در دیدار وزیر خارجه امریکا روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کرد.

  «محمد بن سلمان» ولیعهد و نخست‌وزیر عربستان، در جده میزبان «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده بود.

در این دیدار روابط دوجانبه و راه‌های گسترش همکاری‌ها در بخش‌های گوناگون و تحولات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و تلاش‌های جاری درباره این تحولات بررسی شد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار سفیر عربستان در ریاض و وزیر خارجه عربستان و مشاور امنیت ملی عربستان و از طرف امریکا سفیر امریکا در ریاض و «دریک شولت» مشاور وزیر خارجه امریکا، باربارا لیف معاون وزیر خارجه امریکا حضور داشتند.

وزیر خارجه امریکا شب گذشته در سفری رسمی و سه روزه وارد عربستان شد.

 

الفرات نیوز:

عراق به دنبال فعالسازی 8 توافقنامه در زمینه حمل و نقل هوایی

سازمان هواپیمایی عراق 8 توافقنامه در زمینه حمل و نقل هوایی به مقاصد اروپایی و عربی را فعالسازی خواهد کرد.

 جهاد الدیوان، سخنگوی سازمان هواپیمایی عراق گفت که سازمان هواپیمایی عراق توافقنامه های بین المللی با 6 کشور بریتانیا، روسیه، ایتالیا، رومانی، مجارستان و ونزوئلا در زمینه حمل و نقل هوایی و هماهنگی با آن کشورها برای ارائه تسهیلات به مسافران را فعالسازی کرده است.

وی افزود که سازمان هواپیمایی عراق به بهبود توانایی های آموزشی بازرسان سازمان هواپیمایی و استفاده از تجارب در این زمینه نیز اقدام کرده است.

الدیوان گفت که این سازمان دو توافقنامه با امارات و سوریه برای فعالسازی توافقنامه های عملیاتی مشترک و تسهیل عملکرد خطوط هوایی منعقد کرده است.

وی اشاره کرد که مذاکراتی برای افتتاح مقاصد جدید با دو کشور ونزوئلا و مجارستان و پرواز مستقیم بین عراق و بریتانیا از طریق فعالسازی توافقنامه هوایی بین دو کشور وجود دارد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها