|

کرملین: اظهارات سالیوان درباره آمادگی آمریکا برای مذاکرات تسلیحات هسته‌ای مثبت است

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا چند روز پیش طی نشست سالانه انجمن کنترل تسلیحات ۲۰۲۳ از تمایل ایالات متحده برای مشارکت در گفت‌وگوهای دوجانبه کنترل تسلیحات با روسیه و چین بدون هیچ پیش‌شرطی خبر داد.

کرملین: اظهارات سالیوان درباره آمادگی آمریکا برای مذاکرات تسلیحات هسته‌ای مثبت است

سخنگوی کرملین امروز (دوشنبه) اظهارات اخیر مشاور امنیت ملی آمریکا را درباره آمادگی واشنگتن برای مذاکرات تسلیحات هسته‌ای "مهم و مثبت" خواند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا چند روز پیش طی نشست سالانه انجمن کنترل تسلیحات ۲۰۲۳ از تمایل ایالات متحده برای مشارکت در گفت‌وگوهای دوجانبه کنترل تسلیحات با روسیه و چین بدون هیچ پیش‌شرطی خبر داد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: این بیانیه مهم و مثبتی از سوی سالیوان است. البته ما انتظار داریم که چنین چیزی از طریق کانال‌های دیپلماتیک حمایت شوند و سپس در نظر گرفتن فرمت‌ مذاکرات پیشنهادی میسر و ممکن خواهد بود.

وی افزود: روسیه نسبت به مذاکرات باز است و گفت‌وگو پیرامون تسلیحات هسته‌ای را بسیار مهم تلقی می‌کند.

سخنگوی کرملین در ادامه تصریح کرد: اما اول از همه مهم این است که درنظر بگیریم که این پیشنهادات چگونه شکل بگیرند؛ زیرا اعتماد به چنین بیانیه‌ای در رسانه‌ها آن هم موضوعی به این حساسی بسیار دشوار است به خصوص در زمانی که ما بحران فقدان اعتماد مشترک را در روابط دوجانبه‌مان تجربه می‌کنیم.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در ماه فوریه اعلام کرد، مسکو مشارکت خود در «پیمان استارت نو» مبنی بر خلع تسلیحات هسته‌ای را تعلیق می‌کند و اگر آمریکا در انجام آزمایش‌های هسته‌ای پیش‌دستی کند، روسیه نیز چنین آزمایش‌هایی را انجام خواهد داد.

جیک سالیوان روز شنبه با اشاره به این تصمیم روسیه عنوان داشت: درحالیکه که روسیه ادعا می‌کند استارت نو را تعلیق کرده، اما علنا متعهد شده تا به محدودیت‌های اساسی این معاهده پایبند باشد؛ اقدامی که بیانگر تمایل بالقوه روسیه برای ادامه محدودیت نیروهای هسته‌ای استراتژیک تا سال ۲۰۲۶ است. ما موافقیم.

 

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها