|

روسیه یک پهپاد را منهدم کرد

مقامات روسیه روز پنجشنبه اعلام کردند که پدافند هوایی این کشور یک پهپاد دیگر را بر فراز سواستاپول منهدم کرده است.

روسیه یک پهپاد  را منهدم کرد

به گزارش شبکه شرق، میخائیل رازوزایف شهردار سواستاپول روز پنجشنبه در کانال تلگرامی خود نوشت: یک پهپاد در نزدیکی فرودگاه بلبک در سواستوپل منهدم شد. این پهپاد نتوانسنت خسارتی وارد کند.

در بیانیه رازوزایف آمده است: حمله‌ای دیگر به سواستوپل اتفاق افتاد. حوالی ساعت ۱۹(به وقت محلی) نیروهای پدافند هوایی یک پهپاد را در نزدیکی فرودگاه بلبک منهدم کردند. هیچ تاسیساتی آسیب ندیده است. اوضاع تحت کنترل است.
سواستوپل پایگاه اصلی ناوگان دریای سیاه ارتش روسیه است. در اول ماه مه که ارتش این کشور یک پهپاد را هنگام تلاش برای نزدیک شدن به بندر سواستوپل سرنگون کرد.

 انهدام این پهپاد درحالی رخ می‌دهد که روسیه روز گذشته از حمله پهپادی به کرملین خبر داد.

دیمیتری پسکوف با اشاره به تلاش آمریکا و اوکراین برای تکذیب مشارکت در حمله روز گذشته به کاخ کرملین گفت: تصمیم‌ها درباره این دست از حملات تروریستی در آمریکا اتخاد می‌شود و اوکراین آن‌ها را اجرا می‌کند.

وی افزود: ۲ لایه مسی گنبد کاخ کرملین بر اثر حمله [خنثی شده] پهپاد اوکراینی آسیب دیده است که تا فردا جایگزین خواهند شد.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید با بیان اینکه آمریکا هیچ نقشی در حمله پهپادی به کرملین نداشته است مدعی شد "ادعاهای روسیه "مبنی بر اینکه واشنگتن پشت این حمله قرار دارد، "مضحک" است.

کرملین در بیانیه‌ای که روز گذشته و پس از این حادثه منتشر کرد این حادثه را «اقدام تروریستی برنامه ریزی شده و سوءقصد به جان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه» اعلام کرده بود.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها