|

صدای غرش شدید در واشنگتن/ دیوار صوتی شکسته شد

پس از اینکه ساکنان منطقه وسیعی از واشنگتن پایتخت آمریکا روز یکشنبه به وقت محلی از شنیده شدن صدای غرش شدید و به لرزه درآمدن خانه‌هایشان خبر دادند، اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) تائید کرد که پس از عبور یک هواپیمای کوچک سسنا در منطقه پرواز ممنوع، جت‌های جنگنده درگیر این مساله شدند و حضور این جت‌ها موجب شکسته شدن دیوار صوتی شده است.

صدای غرش شدید در واشنگتن/ دیوار صوتی شکسته شد

به گزارش شبکه شرق، پس از اینکه ساکنان منطقه وسیعی از واشنگتن پایتخت آمریکا روز یکشنبه به وقت محلی از شنیده شدن صدای غرش شدید و به لرزه درآمدن خانه‌هایشان خبر دادند، اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) تائید کرد که پس از عبور یک هواپیمای کوچک سسنا در منطقه پرواز ممنوع، جت‌های جنگنده درگیر این مساله شدند و حضور این جت‌ها موجب شکسته شدن دیوار صوتی شده است.

به گزارش رویترز، درحالیکه ساکنان واشنگتن روز یکشنبه به وقت محلی از صدای غرش شدید و به لرزه درآمدن خانه‌هایشان در منطقه وسیعی از پایتخت آمریکا خبر دادند، اما مقامات آمریکایی گفتند که هیچ تهدید امنیتی وجود ندارد.

سخنگوی آتش‌نشانی واشنگتن هم در این باره اعلام کرد: ما هیچ حادثه فعالی نداریم.

همچنین اداره امنیت داخلی و مدیریت اضطراری واشنگتن نیز در توییتر نوشت: هم اکنون یک صدای غرش شدید و مرموز توسط ساکنان واشنگتن شنیده شده است اما در حال حاضر هیچ تهدیدی وجود ندارد.

از سوی دیگر ساکنان پایتخت ایالات متحده به توییتر هجوم آوردند تا شنیدن صدای بلندی را گزارش کنند که به گفته آنها موجب لرزش خانه‌هایشان شده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، یکی از خبرنگاران این خبرگزاری نیز در میان کسانی بوده که آن صدا را شنیده است.

اما ساعتی بعد از اعلام شنیده شدن این صدای غرش از سوی ساکنان واشنگتن، اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) تائید کرد که یک هواپیمای کوچک سسنا (Cessna) پیش از سقوط در ویرجینیا وارد منطقه پرواز ممنوع پایتخت آمریکا شده است.

نزدیک شدن این هواپیما به منطقه پرواز ممنوع (کاخ سفید و ساختمان کنگره آمریکا) موجب حضور سراسیمه جت‌های جنگنده در این منطقه و شکسته شدن دیوار صوتی شده است.

اداره هوانوردی فدرال آمریکا اعلام کرده است که به همراه هیات ملی ایمنی ترابری درباره علت سقوط این هواپیما تحقیق خواهند کرد.

هنوز مقام‌های رسمی آمریکایی به طور رسمی درباره این حادثه اظهارنظری نکرده‌اند.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها