|

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی‌رفسنجانی| سوم خرداد

حداد عادل از این که من به مجلس نمی‌روم، ابراز ناراحتی کرد/ رهبری از دوم خردادی‌ها ناراحتند

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی‌رفسنجانی در روز سوم خرداد در مورد ناراحتی رهبری از دوم خردادی‌ها نوشته‌است. در این روزنوشت آمده: «رهبری از اینکه علی‌رغم کمک مهم ایشان به دوم خردادی‌ها، در تحمیل تأیید انتخابات تهران بر شورای نگهبان، آنها از ابطال بخشی از صندوق‌ها انتقاد می‌کنند، ناراحت‌اند...» متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

 حداد عادل از این که من به مجلس نمی‌روم، ابراز ناراحتی کرد/ رهبری از دوم خردادی‌ها ناراحتند

نیروهای اسرائیلی، از ترس تلفات، پیش از موعد مقرر از جنوب لبنان عقب‌نشینی می‌کنند و همزمان ارتش جنوب لبنان هم متلاشی می‌شود و مردم لبنان با شادی و شور به روستاها و شهرهای تخلیه‌شده برمی‌گردند. حزب‌الله جشن دارد و در رسانه‌ها، اسرائیل تحقیر می‌شود. در‌های زندان خیام باز شده و ۱۴۴ زندانی آزاد شده‌اند.

آقای [صدرالدین] شریعتی، سربازرس شورای نگهبان آمد. اسناد و آمار و ارقام تخلف‌های صندوق‌های رأی را آورد و گفت، با دادگاه هم برای پیگیری تخلفات، همکاری دارد. آقای [زین‌العابدین] طهماسبی، از نامزدهای انتخابات سروستان آمد و از شورای نگهبان شکایت داشت که با ابطال صندوقی، رقیب‌اش را پیروز کرده است.

آقای دکتر [غلامعلی] حدادعادل [منتخب تهران در مجلس ششم] آمد و از اینکه گفته می‌شود، من بنا دارم به مجلس نروم، اظهار ناراحتی‌ کرد و گفت، بسیاری از نمایندگان، از این خبر ناراحت‌اند و اصرار نمود که بمانم؛ قول ندادم. عصر برای مراسم سوم خرداد و فتح خرمشهر به حسینیه ارشاد رفتم و برای هیئت‌های مذهبی و وعاظ و مبلغان، سخنرانی کردم؛ جلسه پرشوری بود.

شب میهمان رهبری بودم. دربارۀ حضورم در مجلس بحث شد؛ ضمن اینکه معتقدند، حضور من در مجلس مفید است، به خاطر مشکلاتی که برای من دارد، مخالفتی با انصراف از نمایندگی نکردند. از اینکه علی‌رغم کمک مهم ایشان به دوم خردادی‌ها، در تحمیل تأیید انتخابات تهران بر شورای نگهبان، آنها از ابطال بخشی از صندوق‌ها انتقاد می‌کنند، ناراحت‌اند؛ چون بخشی از نظرات‌شان را که به نفع‌شان است و از آن بهره‌ برده‌اند، نادیده گرفته و نسبت به بخشی که به نفع‌شان نیست، مخالفت می‌کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها