|

اعزام معنادار و پیام تهران به کابل / «نظامی ارشد ایران» پای میز مذاکره با طالبان نشست

همزمان با افزایش تنش‌ها میان امارت اسلامی و جمهوری اسلامی ایران بر سر حقابه آن کشور از رود هیرمند، هیاتی به ریاست معاون ستاد کل نیروهای مسلح ایران با هدف گفت‌وگو در مورد تقویت همکاری‌های مشترک مرزی به کابل رفت.

اعزام معنادار و پیام تهران به کابل / «نظامی ارشد ایران» پای میز مذاکره با طالبان نشست

به گزارش شبکه شرق، وزارت دفاع امارت اسلامی روز شنبه، ۳۰ اردیبهشت ، با نشر توییت‌هایی از سفر این هیات به کابل خبر داد. این وزارت افزود که مالی خان صدیق، معاون رییس ستاد ارتش امارت اسلامی، با بهرام حسینی مطلق، معاون ستاد کل نیروهای مسلح ایران در ریاست ارتباط خارجه وزارت دفاع این گروه دیدار کرد.

معاون رییس ستاد ارتش، گفت که این گروه متعهد به همکاری‌های بیشتر در زمینه‌های مختلف با ایران می‌باشد. حسینی مطلق نیز بر مسائل مرزی، تقویت همکاری‌های مشترک و حل مشکل‌های‌ دو طرف تاکید کرد.

یک هیات بلندپایه نظامی به ریاست معاون ستاد کل نیروهای مسلح ایران به کابل سفر کرده است. اخیرا تنش‌های پراکنده مرزی میان مرزبانان ایران و طالبان رخ داده است.

سرتیپ بهرام حسینی مطلق در پایتخت افغانستان برای افزایش «همکاری‌های مشترک مرزی» با مالی‌خان صدیق، معاون قوای مسلح طالبان دیدار کرده است.

این اولین سفر یک هیات نظامی ایران به کابل پس از روی کار آمدن طالبان در آگست ۲۰۲۱ است.

وزارت دفاع طالبان می‌گوید در این جلسه، که در مقر وزارت دفاع در کابل صورت گرفته است، «دو طرف روی مسایل مرزی، تقویت همکاری‌های مشترک و حل مشکلاتشان از طریق مراجع زیربط تاکید کردند.»

مسئولان سرحدی وزارت امور داخله/کشور، وزارت سرحدات و قبایل، وزارت زراعت و اراضی طالبان هم در دیدار حضور داشتند

 

منبع: خبرآنلاین
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها