|

روسیه با ۳۰ موشک کروز اوکراین را هدف قرار داد

روسیه با ۳۰ موشک کروز اوکراین را هدف قرار داد

روسیه با ۳۰ موشک کروز اوکراین را هدف قرار داد

به گزارش شبکه شرق، همزمان با شدت یافتن حملات روسیه به اوکراین و محک زدن سامانه‌های دفاع موشکی کی‌یف، مقام‌های مسئول اعلام کردند که مسکو ۳۰ موشک کروز به مناطق مختلف اوکراین شلیک کرده که ۲۹ فروند از آنها ساقط شدند.

سرهی براچوک سخنگوی اداره منطقه‌ای اودسا اعلام کرد که یک ساختمان صنعتی در این منطقه تخریب شده است.

انفجارهای شدیدی در کی‌یف به گوش رسیده است. نیروهای مسکو پایتخت اوکراین را برای نهمین بار در ماه جاری میلادی هدف قرار دادند. این حملات روسیه پیش از ضد حمله پیش بینی شده اوکراین با استفاده از تسلیحات پیشرفته غربی، انجام گرفته است.

طبق ادعای مقامات، اوکراین دو پهپاد انتحاری و دو پهپاد شناسایی روسیه را نیز ساقط کرده است.

به گفته «یوری ایهنات» سخنگوی نیروی هوایی اوکراینی، در بمباران سراسر اوکراین همچنین از ۶ موشک ابرصوت کینژال استفاده شده که بیشترین تعداد در یک حمله تا اینجای جنگ است.

والری زالوژنی فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین در پیام رسان تلگرام اعلام کرد که موشک‌ها از دریا، هوا و پایگاه‌های زمینی شلیک شدند. وی گفت که چندین موج شلیک موشک از شامگاه چهارشنبه تا سحرگاه امروز پنجشنبه مناطقی از اوکراین را هدف قرار دادند.

مقام‌های کی‌یف مدعی شدند که نیروهای روسیه از بمب افکن‌های استراتژیک از منطقه خزر استفاده کردند و ظاهرا موشک‌های نوع ایکس-۱۰۱ و ایکس-۵۵ شلیک شدند. روسیه سپس پهپادهای شناسایی بر فراز آسمان پایتخت اوکراین روانه کرده است.

مقام‌های اوکراینی گفتند که در آخرین حمله هوایی گسترده به کی‌یف، روز سه‌شنبه سامانه‌های دفاع هوایی که با سیستم‌های پیشرفته غربی تقویت شدند، تمام موشک‌ها را ساقط کردند.

اما سامانه موشکی پاتریوت که واشنگتن بسیار بر روی قابلیت‌های آن و توانش برای مقابله با موشک‌های ابرصوت تاکید کرده، در حملات روز سه‌شنبه روسیه آسیب دیده است.

درحالیکه درگیری بر روی زمین در خطوط مقدم به بن بست رسیده، هر دو طرف همدیگر را با تسلیحات دوربرد هدف قرار می‌دهند.

در همین حال، مقامات منصوب شده از سوی روسیه در کریمه از خارج شدن هشت واگن قطار به دلیل انفجار در روز پنجشنبه خبر دادند.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها