|

آلمان پیشنهاد داد؛

اجرای راه‌حل «دو کشوری» به عنوان راه‌حلی دائمی مساله فلسطین

آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان امروز در کنفرانس مطبوعاتی با همتایان مصری، اردنی و فرانسوی خود اظهار کرد: باید فرصتی برای راه‌حل دوکشوری ایجاد شود و از طریق این راه‌حل می‌توان به راه‌حلی دائمی برای درگیری دو طرف فلسطینی و اسرائیلی دست یافت.

 اجرای راه‌حل «دو کشوری» به عنوان راه‌حلی دائمی مساله فلسطین

به گزارش شبکه شرق، وزیر خارجه آلمان امروز پنجشنبه بر لزوم ایجاد فرصتی برای اجرای راه‌حل دوکشوری به عنوان راه‌حلی دائمی برای درگیری‌ دو طرف فلسطینی-اسرائیلی تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک روسیه، آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان امروز در کنفرانس مطبوعاتی با همتایان مصری، اردنی و فرانسوی خود اظهار کرد: باید فرصتی برای راه‌حل دوکشوری ایجاد شود و از طریق این راه‌حل می‌توان به راه‌حلی دائمی برای درگیری دو طرف فلسطینی و اسرائیلی دست یافت.

بربوک در ادامه گفت: درگیری‌های موجود میان اسرائیل و فلسطینی‌ها موجب کشته شدن افراد زیادی شده است.

همچنین وزیر خارجه آلمان گفت: ما فعالیت‌های شهرک‌سازی را به شدت محکوم می‌کنیم زیرا به منزله نقض قوانین بین‌المللی و مانعی در برابر صلح و امنیت منطقه هستند.

او افزود: گروه مونیخ درباره اهمیت بررسی راه‌حل‌ها و آغاز اقداماتی جدی جهت رسیدن به یک راه‌حل سیاسی برای درگیری دو طرف فلسطینی و اسرائیلی توافق‌نظر دارند.

سامح شکری، وزیر خارجه مصر نیز در این کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد: تلاش‌ها برای برقراری آرامش (در نوار غزه) هنوز نتایج موردنظر را نداشته و ما مداخله بین‌المللی برای توقف تنش اسرائیل را خواستار هستیم.

شکری در ادامه گفت: یورش‌های این روزهای اسرائیل به قدس شرقی، غزه و کرانه باختری، خطر وخامت شدید اوضاع را در پی دارد و کشورهای بانفوذ باید این حملات را مهار کنند.

ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن نیز گفت: ما خواستار برقراری آرامش در نوار غزه هستیم و این امر گامی به سوی برقراری صلح عادلانه و فراگیر است.

 

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها