|

انتقال زندانیان ایرانی قطر به کشور

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوحه از انتقال تعدادی از ایرانیان زندانی در قطر به تهران در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: سفر قریب الوقوع رییس قوه قضاییه کشورمان به دوحه در دستور کار است.

انتقال زندانیان ایرانی قطر به کشور

به گزارش شبکه شرق، «حمید رضا دهقانی پوده»  گفت: در حال مذاکره و توافق با دولت قطر هستیم و آمار دقیق زندانیان پس از نهایی شدن، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی تعداد کل ایرانیانی را که در حال حاضر در زندان های قطر حضور دارند ۸۷ نفر اعلام و اضافه کرد: این افراد در ارتباط با مواد مخدر زندانی شده اند.

سفیر ایران در قطر ادامه داد: برای تبادل و انتقال زندانیان به ایران و گذراندن دوره محکومیت، اقدامات خوبی از سوی سفارت جمهوری ایران در قطر صورت گرفته و دو روز پیش نیز (دوشنبه) پس از هماهنگی با مسئولان ذیربط، با ایرانیان زندانی در زندان مرکزی قطر دیدار و گفت وگو کرده و در جریان مشکلات آنها قرار گرفتم.

وی اظهار داشت:‌ در دیدار اخیر با وزیر مشاور در امور کشور قطر نیز ضمن تبریک مسئولیت جدید و طرح برخی از مشکلات هموطنان، خواستار مساعدت ایشان در حل آن شدم.

دهقانی پوده افزود: امیر قطر به دنبال سفر رییس جمهور کشورمان به دوحه ، با انتقال ۲۸ نفر از هموطنان زندانی به کشورمان موافقت کرد.

وی ادامه داد: پیشتر نیز ۱۹ نفر از ایرانیان زندانی در قطر به زندان‌های کشور منتقل شدند و در آینده نزدیک نیز تعدادی دیگر از هموطنان زندانی در قطر، برای گذراندن دوران محکومیت خود به زندان‌های کشور انتقال خواهند یافت.

سفیر ایران در قطر اظهار داشت: در این راستا برنامه سفر قریب الوقوع حجت الاسلام و المسلمین «غلامحسین محسنی اژه ای» رئیس قوه قضاییه کشورمان را به قطر و دیدار با مقامات این کشور و عقد قراردادها و موافقت نامه‌های حقوقی با دوحه در جریان سفر وی در دستور کار است.

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها