|

رئیسی:

آینده روشن است

دولت با کمک شما مردم اجازه نخواهد داد کوچکترین کندی در حرکت کشور در جهت استقلال اقتصادی، تولید، سرمایه‌گذاری و پیشرفت اقتصادی اتفاق بیفتد.

  آینده روشن است

به گزارش شبکه شرق، رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز دولت با کمک مردم توامان در دو جبهه خنثی‌سازی و رفع تحریم‌ها تلاش می‌کند، افزود: دولت با کمک شما مردم اجازه نخواهد داد کوچکترین کندی در حرکت کشور در جهت استقلال اقتصادی، تولید، سرمایه‌گذاری و پیشرفت اقتصادی اتفاق بیفتد.

 

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز دولت با کمک مردم توامان در دو جبهه خنثی‌سازی و رفع تحریم‌ها تلاش می‌کند، افزود: دولت با کمک شما مردم اجازه نخواهد داد کوچکترین کندی در حرکت کشور در جهت استقلال اقتصادی، تولید، سرمایه‌گذاری و پیشرفت اقتصادی اتفاق بیفتد.

سید ابراهیم رئیسی امروز پنج‌شنبه در ادامه برنامه‌های سفر به استان خوزستان، در اجتماع مردم اندیمشک با بیان اینکه خوزستان نقشی مثال‌زدنی در دفاع از انقلاب، دفاع در مقابل هجوم ددمنشانه نیروهای بعثی و دفاع از افتخارات و عزت کشور عزیزمان داشته است، گفت: مردم همین منطقه اندیمشک و دزفول روزهای سختی را زیر بمباران هر روزه تحمل کردند، اما شهر را ترک نکردند تا باعث خرسندی دشمن نشوند.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه هر کدام از زنان پرافتخار این منطقه در جایگاه یک مدافع انقلاب اسلامی و کشور ظاهر شدند، افزود: در بدو ورود به دزفول در جمع خانواده معظم شهیدانی حضور یافتم که بعضا از یک خانواده تا ۱۴ و ۱۰ شهید تقدیم انقلاب کرده بودند و امروز این مایه افتخار ماست که مادران، همسران و فرزندان شهدا دعاگویان این نظام، دولتمردان و خدمتگزاران خودشان هستند.

رئیسی اجتماعاتی نظیر اجتماع امروز مردم اندیمشک یا اجتماعات با شکوه مردم در مناسبت‌هایی مثل ۱۳ آبان، ۲۲ بهمن و روز قدس را مایه امیدواری دوستان و ناامیدی دشمنان انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: این اجتماعات و این شور، شعور و احساسات برای ما مسئولان مسئولیت‌آفرین است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز ما مسئولان مسئولیتی سخت برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال داریم، تصریح کرد: امروز در دزفول جشن احیای ۱۶۰ واحد تولیدی برگزار شد که بعضا ۱۰ سال تعطیل شده و هزاران میلیارد تومان سرمایه‌های مردم راکد مانده بود و با احیای آنها علاوه بر فعال شدن این سرمایه‌ها هزاران شغل نیز احیا شد.

رئیسی احیای این واحدها را لازم اما ناکافی دانست و خاطرنشان کرد: معتقدم استعدادها و ظرفیت‌های استان بسیار بیشتر از چیزی است که امروز از آن استفاده می‌شود و باید با برنامه‌ریزی برای استفاده از این ظرفیت‌ها و ایجاد اشتغال و رفع دغدغه بیکاری که خانواده‌ها را نگران کرده است، اقدام کنیم.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان خوزستان در اولویت کارهای دولت قرار دارد، گفت: پروژه کارخانه سیمان این منطقه به زودی تکمیل می‌شود تا تولید و اشتغال در اندیمشک افزایش یابد. همچنین تکمیل طرح گرمسیری نیز در دستور کار دولت و جزو اولویت‌های کاری ما است و به زودی شاهد بهره‌برداری آن خواهیم بود.

رئیسی در ادامه به مشکل مسکن به ویژه برای زوج‌های جوان اشاره کرد و افزود: خوزستان در کنار امکانات خدادادی فراوان دیگر، زمین نیز کم ندارد و موضوع واگذاری زمین و پرداخت تسهیلات به واجدین شرایط به خصوص زوج‌های جوان در استان تسریع خواهد شد تا با یک حرکت جهادی متفاوت از قبل مشکل مسکن نیز در خوزستان حل شود.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه دولت علیرغم همه تهدیدها، تحریم‌ها و خواست دشمنان با کمک شما مردم حرکت در جهت پیشرفت و استقلال، به ویژه استقلال اقتصادی را ادامه داده است، اظهار داشت: یقین داریم، رهنمودهای رهبری برای اقتصاد مقاومتی به دست دولت و با کمک شما مردم عملیاتی خواهد شد.

رئیسی تصریح کرد: دشمن در مسیر حرکت کشور کارشکنی می‌کند و با اغتشاش و بلوا تلاش می‌کند مانع تحصیل و فعالیت جوانان و کارگران ما شود، اما بنای ما این است که هرگز متوقف نشویم و همانطور که بارها اعلام کرده‌ایم به مدد الهی و با کمک مردم هرگز اجازه نخواهیم داد که پیشرفت کشور متوقف شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه همه واحدهای تولیدی، کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و کارگران تلاش خواهند کرد تا شعال سال به رغم خواست دشمن عملیاتی شود، خاطرنشان کرد: ملت ایران همانگونه که در دفاع مقدس با ایستادگی و مقاومت اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد، در این عرصه پیشرفت کشور نیز حتما در صحنه خواهند بود و در جهت عملیاتی کردن شعار سال دولت را یاری خواهند کرد.

رئیسی با بیان اینکه اطمینان می‌دهم که دولت با مشارکت مردم در جهت پیشرفت کشور تلاش شبانه‌روزی خواهد داشت، گفت: با تلاش دولت و همت و همراهی مردم، گام‌های بلندی در مسیر پیشرفت برخواهیم داشت که برای دشمنان خیره‌کننده باشد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز دولت با کمک مردم توامان در دو جبهه خنثی‌سازی و رفع تحریم‌ها تلاش می‌کند، افزود: دولت با کمک شما مردم اجازه نخواهد داد کوچکترین کندی در حرکت کشور در جهت استقلال اقتصادی، تولید سرمایه‌گذاری و پیشرفت اقتصادی کشور اتفاق بیفتد.

رئیسی اظهار داشت: اگر مشکلاتی هم در کشور وجود دارد، کلید رفع آنها را در دست توانای مردم و جوانان خودمان می‌دانیم و رفع مشکلات را در دست بیگانگان دنبال نخواهیم کرد. بیگانگان از کار هیچ ملتی گرهی باز نکردند و از کار ما هم باز نمی‌کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه یقین داریم دو اصلی که امام راحل به همه ما آموختند، یعنی اتکال به خدا و اعتماد به نفس پیشرفت کشور را تضمین می‌کند، تصریح کرد: مگر در این استان جوانان بسیجی، سپاهی و ارتشی کارهای نشدنی را انجام ندادند و افتخار نیافریدند؟ امروز ما وارثان همان جوانان هستیم و شما مردم در جایگاه وراثت آنها نشستید؛ بدانید هر گرهی هر قدر هم بزرگ باشد، به دست توانای شما مردم و با خدمتگزاری دولت باز خواهد شد.

رئیسی خاطرنشان کرد: به عنوان کسی که کشور و ظرفیت‌ها و توانایی‌های کشور را می‌شناسم، می‌گویم که آینده برای کشور بسیار آینده روشن و امیدوارکننده‌ای خواهد بود و به رغم یاس‌آفرینی و تلاش دشمن برای ناامیدی مردم ما طرفدار و پیرو آن نگاهی هستیم که سردار سرافراز ما گفت «ما می‌توانیم» و حتماً موفق خواهیم شد.

رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه در این دور از سفرها، میزان اجرای مصوبات دور نخست سفرهای استانی دولت مردمی پیگیری خواهد شد، گفت: مطالبات و خواسته‌های مردم را به طور جدی دنبال خواهیم کرد تا با کمک خود شما مردم و حرکت جهادی خدمتگزاران تحقق پیدا کنند.

 
 

 

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها