|

جنگنده‌های چینی دوباره در آسمان تایوان به پرواز در آمدند

تایپه همزمان با سفر رئیس حکومت تایوان به آمریکا و ادامه فعالیت‌های نظامی چین بار خبر از عبور جنگنده‌های این کشور از تنگه تایوان شد.

جنگنده‌های چینی دوباره در آسمان تایوان به پرواز در آمدند

به گزارش شبکه شرق،  وزارت دفاع تایوان امروز شنبه ادعا کرد که ۱۰ جنگنده چینی از خط میانی تنگه تایوان عبور کرده‌اند.

این وزارتخانه روز جمعه نیز در گزارش روزانه خود از فعالیت‌های نظامی پکن عنوان کرده بود که ۹ جنگنده و یک پهپاد نظامی چین در عرض ۲۴ ساعت از این خط فرضی که به صورت غیر رسمی میان دو طرف در تنگه تایوان ترسیم شده، عبور کردند.

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که یک جنگنده برای دور کردن هواپیماهای چینی ارسال کرده در حالیکه سامانه‌های موشکی نیز آنها را تحت نظر داشتند.

«تسای اینگ ون» رئیس حکومت تایوان که به آمریکا سفر کرده است، طی سخنانی در شهر نیویورک، چین را به افزایش تنش‌ها در منطقه متهم کرد و گفت: چین به عمد تنش‌ها را افزایش می‌دهد، اما تایوان همیشه آرامش خود را حفظ می‌کند.

تسای که روز چهارشنبه گذشته وارد ایالات متحده شد، در راه بازگشت به تایپه در لس‌آنجلس توقف خواهد کرد که انتظار می‌رود با کوین مک‌کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ملاقات کند.

پکن نسبت به این دیدار هشدار داده و گفته که می‌تواند منجر به تنش جدی در روابط بین چین و آمریکا شود.

این دیدار در زمانی انجام می شود که روابط ایالات متحده با چین در بدترین سطح خود از زمان عادی سازی روابط واشنگتن با پکن در سال ۱۹۷۹ و تغییر به رسمیت شناختن دیپلماتیک از تایپه است.

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها