|

شریعتمداری خواستار ممنوع‌الخروجی اعضای سفارت آلمان شد

مدیر مسئول کیهان نوشت: ایران می‌تواند و باید در اولین گام، اعضای سفارت آلمان را ممنوع الخروج کند و افسر اطلاعاتی مستقر در سفارت آلمان را که رابط جمشید شارمهد با (BND‌) بوده و هویت او از سوی شارمهد افشا شده به دادگاه احضار و محاکمه کند.

شریعتمداری خواستار ممنوع‌الخروجی اعضای سفارت آلمان شد

به گزارش شبکه شرق، حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان با تاکید بر اینکه جمشید شارمهد با دستور دولت آلمان ماموریت انجام عملیات تروریستی داشته پیشنهاد داده اعضای سفارت آلمان ممنوع‌الخروج و افسر اطلاعاتی مستقر در سفارت آلمان احضار و محاکمه شود.

حسین شریعتمداری همچنین نوشت: کمترین تردیدی باقی نمی‌ماند که جمشید شارمهد، از سوی دولت آلمان مأموریت انجام عملیات تروریستی را بر عهده داشته است و اقدام وزارت خارجه آلمان در احضار کاردار ایران و اخراج دو کارمند سفارت جمهوری اسلامی ایران از نوع عملیات فریب و «‌فرار به جلو‌» برای پاک کردن ردپای دولت آلمان در این عملیات تروریستی بوده است. 

شریعتمداری سپس تاکید کرد: انتظار آن است که جمهوری اسلامی ایران و مخصوصاً سرویس‌های اطلاعاتی کشورمان در این طرح فریب گرفتار نشوند و برای مقابله با جنایات دولت آلمان به اخراج دو کارمند سفارت آن کشور بسنده نکنند. پای خون پاک ده‌ها شهید و صدها مجروح در میان است. ایران می‌تواند و باید در اولین گام، اعضای سفارت آلمان را ممنوع الخروج کند و افسر اطلاعاتی مستقر در سفارت آلمان را که رابط جمشید شارمهد با (BND‌) بوده و هویت او از سوی شارمهد افشا شده به دادگاه احضار و محاکمه کند و گام بعدی باید شکایت از دولت آلمان به دیوان کیفری بین‌المللی (International Criminal Court‌) به جرم اعزام تروریست و قتل عام مردم مظلوم کشورمان باشد.

 

 

منبع: روزنامه کیهان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها