|

جزییات نهمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده انهدام هواپیمای اوکراینی؛

رحمانی‌فر در گفت‌وگو‌ با «شبکه شرق»: در بر همان پاشنه قبل می‌چرخد/ همچنان خواستار اجرای عدالتیم

روز گذشته نهمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده انهدام هواپیمای اوکراینی برگزار شد. تا امروز ۹ جلسه دادگاه برگزار شده اما آنچنان که جمشید رحمانی‌فر، پدر نسیم رحمانی‌فر یکی از جانباختگان انهدام هواپیما گفته، «در بر همان پاشنه می‌چرخد» و «تغییری در وضعیت پرونده و نحوه رسیدگی به آن ایجاد نشده است».

رحمانی‌فر در گفت‌وگو‌ با «شبکه شرق»: در بر همان پاشنه قبل می‌چرخد/ همچنان خواستار اجرای عدالتیم
ثمر فاطمی خبرنگار اجتماعی شبکه‌شرق

به گزارش شبکه شرق، به گفته رحمانی‌فر، تمام آنچه در طول جلسات پیشین دادگاه اتفاق افتاده، صحبت‌های شاکیان پرونده بوده: «همه شاکیان این پرونده به اتفاق معتقدند که پرونده دارای نقص‌های بسیار زیادی است و اصلا واجد شرایط رسیدگی در دادگاه نیست.» او معتقد است که اتفاقاتی در دادسرا از سوی بازپرس صورت گرفته که موجب شده شکات در دادسرای ویژه قضات از بازپرس شکایت کنند.  

پدر نسیم رحمانی، جانباخته هواپیمای اوکراینی معتقد است که در حالی که یک سال پیش قاضی دادگاه این پرونده را برای رفع نواقص به دادسرا فرستاده بود، بعد از یک سال که پرونده دوباره به دادگاه بازگشته همچنان همان اشکالات قبلی به قوت خود باقی‌اند و هرچقدر خانواده‌ها اعتراض کرده‌اند که این پرونده واجد به رسیدگی نیست، باز هم در مسیر رسیدگی قرار گرفته است. 

رحمانی‌فر در توضیح آنچه که روز چهارشنبه در آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به این پرونده گذشته، به شبکه شرق گفت: «از روز اول رسیدگی به این پرونده، ۱۰ متهم در دادگاه‌ها حضور داشتند که متهم ردیف اول همان اپراتوری است که شلیک را انجام داده اما به زعم ما خانواده‌ها، این فرد می‌تواند متهم آخر باشد». 

پدر نسیم رحمانی‌فر گفته‌های اپراتور را در دادگاه «بهت‌آور» و «غیرقابل قبول» دانست و گفت که صحبت‌های این فرد نیمه‌کاره مانده تا جلسه بعدی که روز یکشنبه قرار است برگزار شود. 

جمشید رحمانی‌فر با اشاره به اعتراض خانواده‌های شاکی نسبت به تناقضات موجود در توضیحات متهم، گفت که خانواده‌ها جواب‌های این اپراتور را «پراکنده» دانسته و معتقدند که «او جواب درستی نمی‌دهد» و «در توضیحاتش فرافکنی می‌کند».

پدر نسیم رحمانی‌فر تاکید دارد که با گذشت بیش از ۳ سال از این واقعه، همچنان چه برای نهادهای رسیدگی کننده به شکایت خانواده جانباختگان و چه برای خانواده‌ها بر همان پاشنه می‌چرخد. به گفته او، نهادهای رسیدگی کننده همان روند قبلی را در پیش گرفته و اصلا و ابدا از نظر شکلی و ماهوی در پرونده تغییری ایجاد نشده و خانواده‌ها هم همچنان «اجرای عدالت» به معنای واقعی را خواسته خود می‌دانند و مصرانه بر سر آن ایستاده‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها