|

وکیل تعیینی پرونده در گفت‌وگو با «شبکه شرق» مطرح کرد

دادگاه بالاخره اعلام وکالت وکلای تعیینی پرونده توماج صالحی را پذیرفت/ یک جلد از ۴ جلد پرونده به وکلا تحویل داده شد

وکیل تعیینی توماج صالحی، خواننده ایرانی که در جریان اعتراضات اخیر بازداشت و با اتهامات سنگینی روبرو شد، خبر از پذیرش وکالت آنان از سوی دادگستری اصفهان پس از حدود یک ماه پیگیری داد.

دادگاه بالاخره اعلام وکالت وکلای تعیینی پرونده توماج صالحی را پذیرفت/ یک جلد از ۴ جلد پرونده به وکلا تحویل داده شد

امیر رئیسیان در گفت‌وگو با «شبکه شرق» با اشاره به آخرین وضعیت پرونده توماج صالحی،خواننده اظهار کرد: «ما در پرونده توماج صالحی، حدود یک ماه پیش، یعنی از تاریخ ۹ آذر اعلام وکالت کرده بودیم ولی قضات شعبه از پذیرش وکالت ما خودداری می‌کردند.»

 

او ادامه داد: «استناد مسئولان دادگاه به تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری بود. آنان در حقیقت این تبصره را به مرحله دادگاه تسری می‌دادند. از آن زمان تا امروز، با رئیس دادگستری استان اصفهان و قضات شعبه رایزنی‌های مختلفی صورت گرفت تا اعلام وکالت ما را بپذیرند.»

 

وکیل تعیینی توماج صالحی درباره جزئیات رایزنی‌های خود و دیگر وکیل پرونده با مسئولان قضایی اصفهان بیان کرد: «ما در قالب لایحه نظرات خود را به شعبه ارسال کردیم. نظرات شورای نگهبان و اداره حقوقی قوه قضائیه را هم به شعبه ارسال کردیم تا اجازه اعلام وکالت به ما داده شود که سرانجام دیروز این اتفاق افتاد.»

 

رئیسیان با بیان اینکه «دیروز (چهارشنبه) اعلام وکالت ما در پرونده توماج صالحی پذیرفته شد»، گفت: «پس از اینکه دیروز نهایتا و پس از یک ماه رایزنی و ارائه ادله وکالت ما را در پرونده پذیرفتند، اجازه خواندن پرونده هم به ما داده شد.»

 

او تصریح کرد: «پرونده توماج صالحی مجموعا ۴ جلد است که جلد سوم آن دیروز به ما تحویل داده شد و مقرر شده ۳ جلد دیگر نیز در روزهای آتی به ما تحویل داده شود تا بتوانیم پرونده تشکیل شده برای توماج صالحی را بخوانیم و آماده دفاع از او شویم.»

 

وکیل تعیینی توماج صالحی متذکر شد: «وقت رسیدگی برای پرونده توماج صالحی هنوز تعیین نشده است. پس از اینکه ما پرونده را بخوانیم و بتوانیم با موکل خود ملاقات کنیم، این اتفاق خواهد افتاد. البته یک نوبت همکار دیگر من در این پرونده با توماج صالحی دیدار کرد ولی فقط برای امضای وکالت‌نامه. گفت‌وگوی لازم میان وکیل و موکل هنوز صورت نگرفته است. بعد از خواندن ۴ جلد پرونده این اتفاق خواهد افتاد و ما برای دفاع آماده خواهیم شد.»

 
  • «شرق» در گفت‌وگو با جمالی‌نوبندگانی، دور جدید تحریم‌ها و به موازات آن ادعای حمله اسرائیل به ایران را بررسی می‌کند
  • برخوردهای گشت ارشاد در طرح نور به تذکر جدی برای برخی از مسئولان ختم شد
  • «شرق» از فعال‌شدن سامانه‌های پدافندی در برخی شهرهای ایران و حمله ادعایی اسرائیل گزارش می‌دهد
  • نقدی در باب دیدار نوروزی خانه اندیشمندان‌

اخبار مرتبط سایر رسانه ها