|

محسنی اژه‌ای:

ضعف‌ها انباشته شود، علاجش سخت می‌شود

رئیس قوه‌ قضائیه گفت: قصد و تصمیم ما بر این است که نه فقط در عرصه اقتصادی بلکه در عرصه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و … با ریشه‌های فساد و تبعیض برخورد کنیم.

ضعف‌ها انباشته شود، علاجش سخت می‌شود

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای صبخ امروز (۲۴ آذرماه) در دیدار با قضات و کارکنان قضایی استان زنجان، با بیان اینکه دشمن بر مبنای محاسبات اشتباهی که از مردم ایران داشت، جنگ ترکیبی همه‌جانبه و اقدامات تبلیغاتی و روانی بسیار سنگینی را بر کشور تحمیل کرد، اظهار کرد: دشمن تصور می‌کرد می‌تواند شرایط ضدامنیتی در کشور ایجاد کند و حتی پس از آشوب و اغتشاش با اعمال فشارهای بیشتر، در برخی استان‌ها مسائلی را به وجود آورد؛ اما به واسطه بصیرت مردم، بخش اعظم توطئه‌های دشمن خنثی شد.

وی با اشاره به "تلاش‌های دشمنان برای تحت فشار قرار دادن و هجمه علیه نهادهای موثر نظام جمهوری اسلامی" تصریح کرد: امروز هر نهاد و دستگاهی که در ساختار جمهوری اسلامی موثرتر و نافذتر است، بیشتر از سوی نظام سلطه مورد هجمه و تحریم قرار می‌گیرد.

رئیس قوه‌ قضائیه با تاکید بر اینکه در کنار توجه و هوشیاری نسبت به توطئه‌های دشمن باید به رفع ضعف‌ها و نواقص مدیریتی خود نیز اهتمام داشته باشیم، گفت: باید ‌بدانیم که اگر ضعف‌ها روی هم انباشته شود و یک جایی سر باز کند، ممکن است علاج آن سخت شود؛ ما باید توجه کنیم که اگر به اعتماد مردم خدشه وارد شده است، این امر از کجا نشأت گرفته و در صدد رفع این مشکل برآییم تا اعتماد مردم‌ را افزایش دهیم.

محسنی‌اژه‌ای گفت: قصد و تصمیم ما بر این است که نه فقط در عرصه اقتصادی بلکه در عرصه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و … با ریشه‌های فساد و تبعیض برخورد کنیم و نگذاریم کسی از جایگاه قدرت و ثروت و با فریب و نیرنگ به مردم ما ظلم و ستمی را روا دارد.

رئیس قوه‌ قضائیه افزود: هدف در نظام اسلامی، احقاق حق، مبارزه با ظلم، گسترش عدالت و ارتقاء ارزش‌های انسانی و اسلامی است.

وی ادامه داد: این مردم استحقاق خدمت بی‌منت را دارند و مشکلات نباید در کار، قضاوت، اجرا، بازرسی و ارائه خدمت به مردم و در همه قسمت‌های مرتبط با قوه‌قضائیه، کوچک‌ترین خدشه‌ای ایجاد کند.

رئیس قوه‌ قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مقوله جابه‌جایی‌های مدیریتی در مناصب قضایی، گفت: سپردن امور و مسئولیت‌ها به افراد لایق و کاردان، یکی‌ از موضوعات بسیار مهم است؛ هیچ ایراد و عیبی وجود ندارد اگر فردی لایق‌تر و ‌شایسته‌تر در منصبی است، جایگزین شود و جابه‌جایی مدیریتی صورت گیرد.

رئیس قوه‌قضائیه در ادامه موضوع کاهش ۷ درصدی ورودی پرونده‌ها به دادگستری و محاکم استان زنجان را موضوع بسیار حائز اهمیت و در خور تقدیر دانست و بر تلاش‌های مقامات قضایی در همکاری با دولت و مجلس برای رفع مسائل معیشتی کارکنان دستگاه قضایی تاکید کرد.

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها