|

نشست رئیس قوه قضاییه با تشکل‌های دانشجویی/ محسنی‌اژه ای: در اجرای سند تحول قضایی تعلل وجود ندارد

رئیس قوه قضاییه طی حدود ۱۶ ماه اخیر که تصدی ریاست عدلیه را برعهده دارد، چندین نشست هم‌اندیشی را با اقشار مختلف مردمی و نخبگانی کشور برگزار کرده است.

نشست رئیس قوه قضاییه با تشکل‌های دانشجویی/ محسنی‌اژه ای: در اجرای سند تحول قضایی تعلل وجود ندارد

به گزارش شبکه شرق، رئیس قوه قضاییه امروز پاسخگوی پرسش‌های تشکل‌های دانشجویی است.

کمتر از یک ماه پس از حضور حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در دانشگاه بیرجند و پاسخ به سوالات صریح دانشجویان، رئیس قوه قضاییه امروز پاسخگوی پرسش‌های تشکل‌های دانشجویی است. این نشست هم اکنون در حال برگزاری است.
 
البته این اولین حضور رئیس دستگاه قضا در جمع دانشجویان نیست بلکه پیش از این و در ماه گذشته (۱۹ آبان) حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، در نخستین برنامه از سفر استانی خود به خراسان جنوبی در دانشگاه بیرجند حاضر شد و با دانشجویان و جوانان به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت. این تبادل نظر اولین گفتگوی رو در رو و بدون واسطه روسای یکی از قوای سه گانه با دانشجویان پس از بروز اغتشاشات در کشور بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان حضور در دانشگاه بیرجند، پس از استماع سخنان دانشجویان، خطاب به آنها گفت: تک تک موارد مطرح‌شده از جانب شما دانشجویان عزیز را یادداشت کردم و در خصوص بررسی، انتقال و‌ رفع آنها، اهتمام دارم.

رئیس قوه قضاییه طی حدود ۱۶ ماه اخیر که تصدی ریاست عدلیه را برعهده دارد، چندین نشست هم‌اندیشی را با اقشار مختلف مردمی و نخبگانی کشور برگزار کرده است.

همچنین در هفته های گذشته با وقوع حوادث و اتفاقاتی در کشور به بهانه فوت «مهسا امینی» که در شهرهای مختلف منتهی به اغتشاش و تخریب اموال عمومی شد، رئیس قوه قضاییه ایده و پیشنهاد انجام گفت و گو به جای برگزاری تجمعات غیر قانونی و اغتشاش با منتقدان را مطرح کرد.

هجدهم مهرماه سال جاری، رئیس دستگاه قضا طی سخنانی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه، برای استماع مطالب و نقطه‌نظرات هر فرد، گروه و جریانی که دارای ابهام، سؤال، انتقاد و اعتراض است، اعلام آمادگی کرده و گفته بود: خطاب به همه جریان‌ها، گروه‌ها، جناح‌های سیاسی، دسته‌جات و افرادی از عموم مردم که دارای ابهام، سؤال، انتقاد و اعتراض هستند، اعلام می‌کنم که آمادگی استماع نقطه‌نظرات و پیشنهادات و انتقادات آنها از طریق گفت‌وگو را دارم و قطعاً چنانچه اشتباه و ضعفی از ناحیه ما وجود داشته باشد از نقطه‌نظرات ارائه شده در راستای رفع آنها استفاده می‌کنیم و هیچ ابایی از اصلاح و رفع ضعف نداریم.

رئیس قوه قضاییه با اعلام آمادگی برای گفت‌وگوی نتیجه‌محور با گروه‌ها و جریان های مختلف اجتماعی باب جدیدی را در مسیر افزایش اعتماد عمومی به دستگاه قضا باز کرد.

اتخاذ این رویکرد از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، شیوه جدیدی است که تاکنون هیچ‌یک از روسای پیشین قوه قضاییه و مسئولان عالی کشور در مسیر آن گام عملی برنداشته‌اند.

از سوی دیگر فردا (چهارشنبه) مصادف با روز دانشجو نیز است و همین موضوع بهانه ای برای حضور در جمع دانشجویان و به گفتگو و تبادل نظر پرداختن با آنها است؛ ۱۶ آذر هر سال در دانشگاه‌ها به یاد سه دانشجو (مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی) که در اعتراض به حضور ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکا در ایران و از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در سال ۱۳۳۲ در دانشگاه تهران شهید شدند، گرامیداشت روز دانشجو برگزار می‌شود.

 

منبع: میزان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها