|

محمدعلی محسنی بندپی، نماینده مجلس:

حرف دانشجویان باید شنیده شود

یک نماینده مجلس گفت: دانشجویان ما دانشجویانی هستند که در بستر دینی و فرهنگی این جامعه رشد کرده اند. آنها قطعا مخربین اموال عمومی نیستند، حرف این دانشجویان باید شنیده شود.

حرف دانشجویان باید شنیده شود

به گزارش شبکه شرق، محمدعلی محسنی بندپی نماینده مجلس گفت: سخن منتقدین باید در جوی آرام شنیده شود. باید فضا را برای صحبت با این افراد بدون اینکه فضا را ملتهب کنند و بستر را برای موج سواری کسانی که معاند و مخالف نظام هستند فراهم کنند مناسب سازی کرد.

 
محمدعلی محسنی بندپی نماینده  نوشهر و چالوس (مازندران) در مجلس، در مورد تعلیق وضعیت درسی برخی از دانشجویان گفت: در اصل ما الان سه گروه داریم که در دانشگاه و جامعه به نوعی حضور پیدا می کنند. گروه اول افرادی هستند که فقط نقد می کنند و معترض هستند و دلایل متعددی دارند.
 
 
گروه دوم منتقدین و ‌معتقدینی هستند که حد و مرزی برای اعتراض خودشان نمی شناسند و دیدیم که در نوشهر بیش از یکصد میلیارد تومان خسارت وارد کردند و گروه سوم معاندین نظام هستند. تفکیک کردن این سه گروه راحت نیست بایستی هم دانشگاه‌ها هم قوه قضاییه وارد عمل شوند و اینها را از هم جدا کنند.
 
سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایتی اظهار کرد: دانشجویان ما دانشجویانی هستند که در بستر دینی و فرهنگی این جامعه رشد کرده اند. آنها قطعا مخربین اموال عمومی نیستند، حرف این دانشجویان باید شنیده شود و در عین حال کسانی که به اموال عمومی آسیب رسانده اند شناسایی شوند.
 
این نماینده مجلس تاکید کرد: معتقدم دستگاه قضا باید با این جوانان با رافت اسلامی برخورد کند و بحث رافت اسلامی باید اینجا خودش را نشان دهد. نمی دانیم آن دسته از دانشجویانی که تعلیق شدند به چه کارهای دست زدند که برای آنها بحث تعلیق را مطرح کردند. در دانشگاه حوزه انتخابیه ما، اغلب دانشجویان آزاد شدند و مشکلی هم نداشتند. دانشجویان در محوطه دانشگاه شعارهایشان را بدون اینکه شیشه ای شکسته شود و جو خاصی اتفاق بیفتد مطرح کردند. رییس دانشگاه در بین آنها حضور پیدا کرد؛ به صحبت های آنها گوش داد؛ اینها را به دفتر خودش دعوت کرد و صحبت های آنها را نیز گوش داد. اگر فضا، فضای تعاملی و گفتگوی بین دانشجویان و مسئولان دانشگاه باشد بعید می دانم اتفاقی بیفتد.
 
محسنی بندپی در مورد ورود نظامی ها به محیط دانشگاه هم گفت: همه بزرگان و روسای جمهور ما گفته اند دانشگاها نباید امنیتی شوند اما وقتی امنیت یک مجموعه به خطر می افتد نیروهای نظامی باید وارد شوند.  ما می بینم در کنار دانشجو در دانشگاه افراد دیگری هم حضور پیدا کرده اند. در دانشگاه ما برای ورود به دانشگاه نه کارت ورود می خواهند نه کارت شناسایی و خیلی راحت می توانید وارد دانشگاه  شوید. در دانشگاهای بزرگ هم همین گونه است. اگر تجمع کنندگان در دانشگاهها فقط دانشجو باشند و به بیان نقطه نظرات خودشان بپردازند قطعا مشکل امنیتی ایجاد نمی شود اما وقتی سایر افراد در دانشگاه در کنار دانشجو حضور پیدا می کند مشکل امنیتی ایجاد می شود.
 
نماینده نوشهر در مجلس تاکید کرد: ممکن است دانشجویی در و دیواری را بشکند، سلف سرویسی را با خاک یکسان کند و ماشینی را به آتش بکشد که این فرد دیگر دانشجو منتقد معترض نیست و ممکن است واژه های دیگر به آن اطلاق شود. البته در اغلب دانشگاهها ندیدیم دانشجویان ماشینی آتش بزنند یا شیشه ای را بشکنند و شاید آن دسته از افرادی که تعلیق شده اند آنها را در تخریب‌های که در دانشگاه صورت گرفته است مشاهده کردند یا فیلم های آن را مشاهده کرده اند چرا که شهر پر از دوربین است.
 
وی تاکید کرد: معتقدم بایستی با دانشجویان صحبت کرد که اینها سرکلاسها برگردند. امید کشور به جوانان است. دانشجویان ما نخبگان کشور هستند و به فرمایش امام خمینی محل تحول یک ممکلت از دانشگاها شروع می شود. انتظار داریم در دانشگاه‌ها مدیران، پزشکان، مهندسان و معلمان ما تربیت شوند هرچه اینها در محیط امن تری و با اطمینان بیشتری به درس و مشق شان برسند، قطعا جامعه سالم تری خواهیم داشت. بعید می دانم نظام در مورد دانشجویانی که اعتراض داشته اند سخت بگیرد چرا که اینها جوانان کم سن و سالی هستند که تجربه کافی نداشته اند. اینها در یک برش ۱۹ساله در انقلاب اسلامی رشد کردند و نه جنگ و انقلاب را دیده اند و نه ایثارگری ها را دیده اند ما باید برای اینها همه این مسائل را تحت عنوان جهاد تبیین، روشن می کردیم.

 

منبع: عصر ایران
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها