|

روزنامه جمهوری اسلامی: برخی از اعضای کابینه رئیسی عزل شود

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: دولت بپذیرد که در مواردی دچار ضعف مدیریت است. راه درست اینست که تعدادی از وزرای دولت که توانائی لازم را برای حل مشکلات موجود ندارند، جای خود را به افراد توانمند بدهند.

روزنامه جمهوری اسلامی: برخی از اعضای کابینه رئیسی عزل شود

به گزارش شبکه شرق، این روزنامه در سرمقاله خود نوشت: آنچه در بیش از یکماه گذشته در کشورمان جریان داشته و دارد، فراتر از اعتراض اقتصادی، اجتماعی، سیاسی است. چند واقعه که از اواخر شهریور تا پایان هفته اول آبان‌ ماه جاری زنجیروار رخ داده‌اند، این واقعیت را نشان می‌دهند که علیه امنیت و حتی تمامیت ارضی کشور عزیزمان ایران توطئه عمیقی تدارک دیده شده است.

*سرسختی مسئولین در برابر مطالبات برحق مردمی که اعتراض دارند و صفشان از صف اغتشاشگران جداست، زمینه را برای متولیان «توطئه عمیق» فراهم‌تر می‌کند. مسئولان اجرائی نباید مشکلات مردم را نادیده بگیرند و پیوسته این سخن نادرست را تکرار کنند که چون گره از کار مردم گشوده‌ایم، دشمن می‌خواهد مانع موفقیت‌های ما شود. بله دشمن می‌خواهد مانع شود ولی بپذیرید که هنوز گره از کار مردم نگشوده‌اید و مردم هر روز با مشکلات بیشتری در زندگی روزمره و معیشت مواجه می‌شوند. به جای این ادعای نادرست و تکراری عزمتان را جزم کنید و گره‌ها را بگشائید تا بهانه را از دشمن بگیرید.

* دولت بپذیرد که در مواردی دچار ضعف مدیریت است. راه درست اینست که تعدادی از وزرای دولت که توانائی لازم را برای حل مشکلات موجود ندارند، جای خود را به افراد توانمند بدهند. دولت اگر بتواند بر مشکلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی غلبه کند، بخش مهمی از زمینه‌های نارضایتی‌ها را از بین خواهد برد.

* نمی‌توان انکار کرد که آتشی روشن شده است. همه باید برای خاموش کردن این آتش با بهره گرفتن از عقل و تدبیر تلاش کنند. چرا اجازه داده می‌شود افراد نام و نشان‌دار با سخنان نسنجیده‌شان بر این آتش بنزین بریزند و آن را شعله‌ورتر کنند؟ صاحبان زبان‌های سرخ و قلم‌های پرخاشگر، که در ظاهر از نظام و دولت حمایت می‌کنند ولی در واقع بنزین بر آتشی که دشمن افروخته است می‌ریزند، را مهار کنید و از این طریق به خاموش شدن این آتش کمک نمائید.

 

* آن دسته از نخبگان جامعه، اعم از دانشگاهی و روحانی، که این روزها درباره اوضاع جاری موضع‌گیری می‌کنند، از دوپهلو نوشتن و دوپهلو سخن گفتن دست بردارند و با صراحت صف خود را از صف منافقین، سلطنت ‌طلب‌ها و انواع و اقسام گروه‌های ضدانقلاب جدا کنند. مگر نمی‌بینید که عده‌ای به بهانه اعتراض، دست و دهان از حیا و ادب و حرمت جان و مال مردم شسته‌اند و هیچ خط قرمزی را نه در عرصه سنت و نه در عرصه اخلاق و فرهنگ رعایت نمی‌کنند؟! مگر نمی‌بینید که آن یکی به اختلافات مذهبی و قومی دامن می‌زند و آن دیگری به تز ماتریالیستی «هدف، وسیله را توجیه می‌کند» چسبیده است تا هر طور شده توطئه عمیق ضد امنیتی و ضد تمامیت ارضی ایران عزیز را اجرائی کند؟!

*وظیفه مسئولان نظام است که برای ناکام ساختن دشمن، وفاداران به انقلاب را جذب کنند. سیاست طرد، نه‌تنها جواب نداده، بلکه زمینه را برای طمع‌ ورزی دشمن فراهم کرده است.

* همگان باید هوشیارانه با توطئه دامن زدن به اختلاف شیعه و سنی مقابله کنیم.

* دست ‌اندرکاران امور در دستگاه‌های مختلف، گوهر گرانبهای صداقت را که مدتی است کمیاب شده به رفتار و گفتار خود بازگردانند و مطمئن باشند که نتیجه خواهند گرفت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها