|

کارزار عمومی برای برگزاری انتخابات زودهنگام

نه تنها دو حزب کارگر و لیبرال دموکرات انگلیس خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام هستند که شهروندان این کشور هم کارزاری برای حمایتاز این ایده راه انداخته اند.

کارزار عمومی برای برگزاری انتخابات زودهنگام
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

عکس خانم لیز تراس وجه مشترک اغلب روزنامه‌های جهان است؛ نخست‌وزیر بریتانیا استعفا داده و همه نگاه‌ها را به خود جلب کرده است. اوتنها ۶ هفته نخست‌وزیر بود. انگلیس روزهای آشفته‌ای را پشت سر می‌گذارد که در تاریخ سیاسی این کشور بی‌سابقه است.

به جز این موضوع، مسئله اوکراین همچنان در صفحه اول روزنامه‌های غربی داغ است. خاورمیانه‌ای‌ها علاوه بر پرداختن به موضوع استعفاینخست‌وزیر انگلیس، به چالش میان ایران و غرب و همچنین وقایع یمن توجه نشان داده اند.

 

 

ایندیپندنت

کارزار عمومی برای برگزاری انتخابات زودهنگام

نه تنها دو حزب کارگر و لیبرال دموکرات انگلیس خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام هستند که شهروندان این کشور هم کارزاری برای حمایتاز این ایده راه انداخته اند. تا امروز ۲۵۰هزار امضا برای برگزاری انتخابات زودهنگام جمع شده است.

از سوی دیگر حزب محافظه‌کار انگلیس که در حال حاضر حزب حاکم هم هست، ترجیح می‌دهد با برگزاری مجمع تعیین رهبر جدید، نخست‌وزیرجدید را هم انتخاب کند. جانسون، موردانت و ریشی سوناک برای این سمت اعلام آمادگی کرده اند.

محافظه‌کاران در روز بیست و هشتم اکتبر، یعنی هفته دیگر برای رهبر حزب خود تصمیم می‌گیرند، اما کارزار برگزاری انتخابات عمومی هم بایدبه یک میلیون امضا برسد تا مورد توجه قرار بگیرد. انگلیس یک هفته پر آشوب پیش رو دارد.

 

عرب نیوز

همراهی انجمن سبز سعودی با COP27

در ماه نوامبر قرار است نماینده کشورهای جهان راهی شرم‌الشیخ شوند تا اجلاس مبارزه با تغییرات آب و هواییCOP27 را در مصر برگزارکنند. ولیعهد سعودی هم تصمیم گرفته نشست انجمن‌‌های سبز کشورش را در کنار این نشست بین‌المللی برگزار کند.

بن سلمان می‌گوید مجمع ابتکار سبز خاورمیانه در دو روز مختلف و در مدت زمانی که اجلاس COP27 در حال برگزاری است، برپا خواهد شدتا توجه بالای ما را به این موضوع نشان دهد.

ولیعهد سعودی معتقد است اتحاد و همبستگی عربستان و مصر نشان دهنده اعتقاد مشترک دو کشور به موضوع حفظ محیط زیست و اهمیت آنبرای جهان امروز است.

در مجمع انجمن‌های سبز سعودی و ابتکار سبز خاورمیانه قرار است تبادل دانش و راه‌کار‌های حفظ محیط زیست میان کارشناسان وسیاستمداران صورت بگیر.

 

گاردین

برنامه ایلان ماسک برای تعدیل نیرو در توییتر

ایلان ماسک در تلاش دوم برای خرید توییتر به وضوح اعلام کرده است ۷۵درصد نیروی کار حاضر در این کمپانی باید بروند. در واقع این برنامهجزیی از پروژه خرید توییتر خواهد بود.

گرچه هنوز معلوم نیست صاحب توییتر چه کسی خواهد بود و ایلان ماسک بالاخره این پلتفرم اجتماعی را می‌خرد یا نه، اما تعدیل نیرو در دستورکار قرار می‌گیرد. از اسناد و مدارک به‌دست آمده و انواع مصاحبه مالکان فعلی اینطور برمی‌آید که کاهش نیروی کار در ماه‌های آتی انجامخواهد شد.

از سوی دیگر شواهد و مدارک نشان می‌دهد از اوایل ماه جاری پروژه استخدام در توییتر هم متوقف شده است. اوضاع اقتصادی در کمپانیتوییتر نابه‌سامان شده است. کارکنان این شرکت هم از روحیه مناسبی برخوردار نیستند.

 

 

نشنال

ثبت عمیق‌ترین چاه نفتی جهان در ام‌الانبار امارات

شرکت ملی نفت ابوظبی، ADNOC موفق شده است نام چاه نفتی را در جزایر مصنوعی ام‌الانبار امارات به عنوان طولانی‌ترین چاه جهان ثبتکند. پیش از امارات، این عنوان در دست روسیه بود.

شرکت ملی نفت ابوظبی این چاه را با عمق بیش از ۱۵هزار متر در میدان گازی آپر زاکوم در جزیره ام‌الانبار حفر کرده است. به طور دقیق عمقاین چاه ۱۵هزار و ۲۴۰ متر است.

چاه میدان نفت و گاز آپر زاکوم با هدف افزایش تولید روزانه نفت امارات به پنج میلیون بشکه تا سال ۲۰۳۰ حفر شده است.پیش از امارات،روسها در سال ۲۰۱۷ موفق شده بودند چاهی ۱۵هزار متری را در آبهای دریای اوخوتسک حفر کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها