|

بریتانیا پلیس امنیت اخلاقی ایران را تحریم کرد

وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای به بهانه حوادث اخیر، پلیس امنیت اخلاقی ایران را تحریم کرد.

بریتانیا پلیس امنیت اخلاقی ایران را تحریم کرد

به گزارش  ایرنا، در ادامه سریال تحریم های غرب علیه جمهوری اسلامی ایران به بهانه های گوناگون، وزارت امور خارجه انگلیس روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای به بهانه حوادث اخیر، پلیس امنیت اخلاقی ایران را تحریم کرد.

در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شد پنج مقام ارشد امنیتی کشورمان از جمله "غلامرضا سلیمانی"، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، "حسن کرمی" فرمانده یگان ویژه پاسداران ناجا و "حسین اشتری" فرمانده کل انتظامی کشور در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته اند.


طبق تحریم‌های وضع شده این افراد قادر به سفر به انگلیس نخواهند بود و هر یک از دارایی‌های آنها که در این کشور یا توسط افراد انگلیسی در هر نقطه‌ای نگهداری، مسدود می‌شود.


در همین حال جیمز کلورلی وزیر امور خارجه انگلیس در اظهاراتی مداخله جویانه ادعا کرد: این تحریم‌ها پیام روشنی را به مقامات ایران می‌فرستد مبنی بر اینکه ما شما را به خاطر سرکوب‌ها و خشونت تکان‌دهنده‌ای که بر مردم خود تحمیل کرده‌اید، بازخواست می‌کنیم.

در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس با بیان این ادعا که «پلیس امنیت اخلاقی ایران برای چندین دهه از تهدید بازداشت و خشونت برای کنترل لباس زنان ایرانی و نحوه رفتار آنها در ملاء عام استفاده کرده است» افزود: در پاسخ، انگلیس امروز پلیس امنیت اخلاقی را به طور کامل تحریم کرد.


پیشتر ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد که موضوع داخلی ایران مربوط به دولت و ملت ایران است و اجازه نخواهیم داد هیچ کشوری در امور داخلی ایران دخالت کند.


وی گفت: کشورهایی درخصوص موضوع حقوق زنان و حقوق بشر در جمهوری اسلامی اعلام موضع می‌کنند که نه در تاریخ دور دستشان بلکه در تاریخ معاصر و در تاریخ تحولات ماه‌های اخیر و سال‌های اخیرشان ما موضوعات مشمئزکننده‌ای در نوع رفتارهای حقوق‌بشری خودشان هم در ارتباط شهروندان خودشان و هم در ارتباط با شهروندان کشورهای دیگر از جمله در ارتباط با شهروند ایرانی زن ما در آنجا می‌بینیم. آن وقت چنین کشورهایی به ما درس اخلاق می‌دهند و به ایران توصیه‌های اخلاقی درباره رعایت حقوق زنان وعدم خشونت می‌دهند.

کنعانی اضافه کرد: خشونت اگر بد است همان کشورهایی که توصیه‌های اخلاقی به دیگران می‌کنند ابتدا لازم است خودشان ملتزم به عدم خشونت باشند حفاظت از اماکن دیپلماتیک وظیفه قانونی این دولت‌ها است و اینکه اجازه ندهند تعرض به امکان دیپلماتیک صورت بگیرد و مصونیت دیپلماتیک دیپلمات‌ها حفظ شود و اجازه بدهند نمایندگی‌های سیاسی بتوانند فعالیت‌های دیپلماتیک خود را داشته باشند این میزان از تعرض به یک نمایندگی دیپلماتیک در کشوری که خود را مدعی حقوق بشر می‌داند و خود را الگوی رعایت قوانین و مقررات بین‌المللی می‌داند یک دوگانگی کاملا آشکار است.
گفتنی است که عناصر ضد انقلاب دیروز عصر در غیاب پلیس انگلیس به ساختمان سفارت کشورمان در لندن حمله کردند. مقامات سفارت کشورمان با توجه به حمله دو هفته پیش عناصر ضد انقلاب به ساختمان سفارت، که منجر به دستگیری تعدادی از عناصر اغتشاشگر شد درچندین نوبت درباره ضرورت افزایش تدابیر امنیتی و وظایف دولت میزبان در چارچوب کنوانسیون وین تذکر داده اند. اما مقامات انگلیسی همچنان در این زمینه اهمال می کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها