|

هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان:

اصلاح شیوه برخورد گشت ارشاد با مجلس است

سخنگوی شورای نگهبان گفت: اصلاح شیوه برخورد گشت ارشاد که از سوی رییس مجلس مطرح شده اختیار قانونی مجلس است که از طریق طرح و لایحه موضوعی را تصویب یا اصلاح کنند.

اصلاح شیوه برخورد گشت ارشاد با مجلس است

به گزارش ایلنا، هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این سوال که آقای رییسی از اصلاح شیوه برخورد گشت ارشاد که از سوی رییس مجلس مطرح شده استقبال کرده‌اند، در صورتیکه چنین اصلاحی در قانون صورت بگیرد پاسخ شورای نگهبان چه خواهد بود، گفت: اختیار قانونی مجلس است که از طریق طرح و لایحه موضوعی را تصویب یا اصلاح کنند. درصورتی که مصوبه‌ای در این رابطه به شورای نگهبان ارسال شود در خصوص آن تصمیم خواهیم گرفت. 

 

 طحان نظیف در پاسخ به سوالی در خصوص اتفاقات اخیر در کشور گفت: مواضع شورای نگهبان در بیانیه‌ای که منتشر شد آمده است و بیانات دقیق و موشکافانه و هوشمندانه رهبری راهگشا بود معتقدیم آنچه که در هفته‌های اخیر اتفاق افتاد، فراتر از یک اعتراض به شکل متعارف بود‌. قانون اساسی راهپیمایی و تشکیل اجتماعات را به رسمیت شناخته است و اعتراض بر اساس قانون سازوکار خود را دارد اما این اعتراض‌ها با حمایت بیگانگان به اغتشاشات کشیده شد و مردم با این آشوب‌ها همراهی نکردند و مثل همیشه در این مسئله دشمنان ناکام‌ ماندند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها