|

حسین میرزایی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با «شبکه شرق»:

نیروهای امنیتی ما سلاح گرم به همراه نداشتند/ همه کسانی که کشته شدند را ضدانقلاب کشته است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم می گوید که نیروهای امنیتی ایران برای برخورد با اعتراضات، از سلاح گرم استفاده نکرده و تمامی جان باختگان، توسط «ضد انقلاب کشته شده‌اند.

نیروهای امنیتی ما سلاح گرم به همراه نداشتند/ همه کسانی که کشته شدند را ضدانقلاب کشته است

حسین میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار «شبکه شرق» درباره آخرین وضعیت دانشجویان بازداشتی اظهار کرد: «اولین جلسه کمیسیون همین امروز قرار است برگزار شود. سوال بدی می‌‎پرسید! کمیسیون‌های مجلس به شکل طبیعی زمان‌های معینی برای برگزاری جلسات دارند.»  

نماینده اصفهان در مجلس یازدهم در پاسخ به این سوال که وضعیت دانشجویان  بازداشتی چگونه است گفت: « کسانی دراغتشاش شرکت کردند، از هر قشری که میخواهند باشند، یک روند قانونی درباره آن‌ها طی می‌شود. اگر جرمی انجام داده باشند، مجازاتش را می‌کشند و اگر انجام نداده باشند، تبرئه می‌شوند.» 

میرزایی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که تیراندازی در دانشگاه‌ها کار «ضد انقلاب» است.

او با تاکید بر اینکه «نیروهای امنیتی ایران سلاح گرم به همراه نداشتند»، گفت: «اگر کسی اسناد و مدارکی دارد که نیروهای مسلح ما شلیک کردند، اسناد را بفرستد که بررسی کنیم. اصلا در دستور کار نیروهایی که برخورد می‌کردند، سلاح گرم نبوده است. اصلا سلاح گرم نداشتند.» 

میرزایی در پاسخ به این سوال که افرادی که در جریان اعتراضات جان خود را از دست دادند؛ به دست چه کسانی کشته شدند، اظهار کرد: « نیروهای ما دستور داشتند سلاح گرم نبرند. این افراد به دست ضد انقلاب کشته شده‌اند. همه این افراد به دست ضد انقلاب کشته شدند. سلاح گرم اصلا توسط نیروهای ما به کار برده نشده است.» 

این نماینده مجلس در پایان گفت: «شما مدافع آمریکا هستی که داری این سوالات را میپرسی. خبرنگار باید منصف باشد، عادلانه سوال بپرسد، انصاف را رعایت کند، نه اینکه سوگیری کند آن هم در شرایطی که همه رزق و روزی‌اش را از آن نظام می‌گیرد.»

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها