|

روسیه: غرب با مرگ شطرنج بازی می‌کند

معاون شورای امنیت روسیه گفت: تجزیه یک قدرت هسته‌ای با اعمال زور، مانند شطرنج با مرگ است، کاملا مشخص است که چه زمانی کیش ‌و مات اتفاق می‌افتد؛ روز قیامت بشریت.

روسیه: غرب با مرگ شطرنج بازی می‌کند

معاون شورای امنیت روسیه در کانال تلگرام خود نوشت، زرادخانه هسته‌ای بهترین تضمین برای حفاظت از روسیه است و تلاش برای تجزیه روسیه روز قیامت بشریت است.

 دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه درباره زرادخانه‌ عظیم هسته‌ای بازمانده از فروپاشی شوروی گفت: (پس از فروپاشی اتحاد حماهیر شوروی) تمامی زرادخانه استراتژیک هسته‌ای در روسیه باقی ماند. ما در سطح بسیار بالایی از آن نگهداری کرده‌ایم. این بهترین تضمین برای حفاظت از قدرت روسیه است.

به گفته او، اگر این تسلیحات هسته‌ای پس از فروپاشی شوروری میان کشورهای عضو شوروی سابق تقسیم می‌شد «عواقب سریع و فاجعه‌باری متوجه سیاره کوچک ما می‌شد».

مدودف همچنین به تلاش‌های غرب برای ترویج ایده‌هایی در راستای تجزیه روسیه هشدار داد که «هرگونه فروپاشی خشونت‌آمیز در یک قدرت هسته‌ای، به معنای نابودی بشریت است.»

مدودف که سابقه ریاست جمهوری و نخست‌وزیری روسیه را هم در کارنامه خود دارد، با اشاره به فروپاشی شوروی در ۱۹۹۱ گفت، غرب می‌خواهد روسیه را متلاشی کند و این عواقبی آخرالزمانی خواهد داشت.

او در کانال تلگرام خود نوشت: چنین تلاش‌هایی بسیار خطرناک است و نباید نادیده گرفته شود. این رویاپردازان یک مسئله اساسی را نادیده می‌گیرند و آن هم این است که تجزیه یک قدرت هسته‌ای با اعمال زور، مانند شطرنج با مرگ است، کاملا مشخص است که چه زمانی کیش ‌و مات اتفاق می‌افتد؛ روز قیامت بشریت.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها